Avatar billede thechad Nybegynder
02. maj 2016 - 10:51 Der er 12 kommentarer

Windows 7 kan ikke opdatere fra Windows update

Hejsa. Jeg har en helt ny installation af Win 7 Pro med SP1.
Den søger og søger efter opdateringer men der sker ikke noget.
Jeg har ladet maskinen stå weekenden over for at søge men den søger stadig.
Jeg har prøvet diverse fix fra Microsoft uden held.
Windows update version er denne: 7.6.7600.320.
Jeg har også prøvet at smide en ældre verson af Win update på, men så kunne jeg ikke få det til at køre.

Så hvis nogle ligger inde med en løsning vil det være rigtig lækkert.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2016 - 12:45 #1
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
lidt ned på siden (køb ikke!) se efter linjen
Installer (20.27 MB)
og tag den anden (Direct Download)

installer og kør - det vil (se i bunden) meget gerne starte i fejlsikret mode - gør det.
kør nu programmet igen, og gå til fanebladet lige til venstre for 'repair' - lav en backup og lav et systemgendannelsespunkt. Herefter fanebladet 'repair' - bare kør alt den foreslår. Det kan tage en rum tid (½-1½ timer), så find på noget andet at lave.
Når den er færdig, så genstartes, og win update skulle være repareret.
Du kan roligt afinstallere windows-repair igen, det skal alligevel opdateres inden næste brug.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2016 - 13:04 #2
Prøv bare denne:

https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/da

Det tager knap så lang tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2016 - 15:46 #3
Enig i brug af #1 i hvert fald.
#2 kørte jeg ikke igennem da jeg havde problem med min pc, men det er muligvis også en mulighed :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2016 - 16:55 #4
Mon ikke det var et rimeligt forslag, når M$ selv forsøger at løse det?

;-)

Nå, nok fluekn..., lad os høre, om trådstarter har fået løst problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2016 - 17:11 #5
#4 Jo det er det sikkert nok.

Men når jeg tænker på hvor ivrige de er for at få brugere til at opgradere til Windows 10, så vil jeg ikke tro de følger yderligere op på deres "fixIt" løsninger ;-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2016 - 17:22 #6
Jaja, frem med sølvpapirshatten og ektoplasmadetektoren.... :-D
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2016 - 17:23 #7
Sorry, skulle selvfølgelig ikke have været et "svar"!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2016 - 17:28 #8
#6 Nemlig :-D
Avatar billede thechad Nybegynder
03. maj 2016 - 09:03 #9
Hejsa. Tak for svarene. Jeg afprøver dem lige :)
Avatar billede thechad Nybegynder
09. maj 2016 - 11:40 #10
Hej igen. Tilbage efter lidt ferie, beklager det har taget så lang tid.

#2 jeg startede med din løsning og det virkede sørme :)

Så tak for det og tak til alle. Hvordan får jeg nu givet de point?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2016 - 19:30 #11
du markerer han svar som løsning :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
07. oktober 2016 - 20:03 #12
Har lidt af det samme problem, har Windows update version: 7.6.7600.320, men den står bare og søger og søger og søger, uden jeg synes der sker noget. Jeg har prøvet det her https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058  ! Ved dog ikke om det har virket, da det ikke er min maskine, men en har jeg hjulpet

Det link der var i #2 hvad hanlede det om, for linket virker desværre ikke mere ! Var det lidt af det samme, som jeg har prøvet her https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058 !