Avatar billede lars_dam_kaehler Nybegynder
07. maj 2016 - 19:50 Der er 4 kommentarer

12v Inverter til 220 volt

hej, kan nogen fortælle mig, hvilken type inverter (hvor mange W) jeg skal kigge efter, når den skal bruges i en båd som strømforsyning fra 12v nettet til min bærbare pc. På pc'ens strømforsyning står 90w 20v?

Den el-ukyndige
Avatar billede sonalias Seniormester
07. maj 2016 - 20:02 #1
Så skal den jo være på mindst 90W :) watt er uafhængig af spænding (Volt)
Avatar billede lars_dam_kaehler Nybegynder
07. maj 2016 - 20:53 #2
Tak, Sonalias, så 90w er et minimum. Sker der noget ved, at den har større effekt, fx 300w?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
07. maj 2016 - 21:25 #3
Du kan altid bruge en der er større - lige såvel som at vores kraftværk nok leverer lidt mere end 90w i din stikkontakt.. Hvis du vælger en der er ldit større vil du jo også bare kunne bruge den til andet - eller fx samtidig lade telefoner m.v.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. maj 2016 - 10:19 #4
#3 enig.. Men husk lige at 300w ved 12V giver 25A hvilket er en del strøm at trække, og dine sikringer i båden skal også kunne trække det