Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 12:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

inset $_SESSION i function

Hvordan indsættes denne SESSION rigtig.
Lige nu indsættes ikke noget men udskrives SESSION er der en værdi i SESSION.

            'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/files_'.$_SESSION['mappe_til_upload_pic'].'/',
            'upload_url' => $this->get_full_url().'/files_'.($_SESSION['mappe_til_upload_pic']).'/',
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2016 - 12:05 #1
Hvis vi stadig snakker i din javascript fil, så burde du kunne anvende samme teknik som tidligere nævnt.

Er dette javascript eller php kode ?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 12:06 #2
upload.php
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 12:09 #3
Det ser sådan ud denne del hvor det indgår i ....

    function __construct($options = null, $initialize = true, $error_messages = null) {
        $this->response = array();
        $this->options = array(
            'script_url' => $this->get_full_url().'/'.$this->basename($this->get_server_var('SCRIPT_NAME')),
            'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/files_'.$_SESSION['mappe_til_upload_pic'].'/',
            'upload_url' => $this->get_full_url().'/files_'.($_SESSION['mappe_til_upload_pic']).'/',
            'input_stream' => 'php://input',
            'user_dirs' => false,
            'mkdir_mode' => 0755,
            'param_name' => 'files',
            // Set the following option to 'POST', if your server does not support
            // DELETE requests. This is a parameter sent to the client:
            'delete_type' => 'DELETE',
            'access_control_allow_origin' => '*',
            'access_control_allow_credentials' => false,
            'access_control_allow_methods' => array(
                'OPTIONS',
                'HEAD',
                'GET',
                'POST',
                'PUT',
                'PATCH',
                'DELETE'
            ),
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2016 - 12:13 #4
Hvorfor har du ( og ) omkring denne:

.'/files_'.($_SESSION['mappe_til_upload_pic']).'/',

Skal det ikke bare være:

.'/files_'.$_SESSION['mappe_til_upload_pic'].'/',

og starter din upload mappe med files_ og så indholdet far SESSION ?

Prøv at udskriv: upload_url og upload_dir
Matcher de hvad du forventer ?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 12:31 #5
ja upload mappen hedder files_1, files_2 osv tallet svarer til ID

Nu er jeg ikke lige så skarp i det her. Jeg sidder bare og rettet lidt til og håber på at jeg kan få det til at virke. Så ved ikke lige hvordan at jeg udskriver upload_url og upload_dir.

Lige nu er det ændret til som stadig ikke virker korrekt.
Billederne bliver gemt i flies_

    function __construct($options = null, $initialize = true, $error_messages = null) {
        $this->response = array();
        $this->options = array(
            'script_url' => $this->get_full_url().'/'.$this->basename($this->get_server_var('SCRIPT_NAME')),
            'upload_dir' => dirname($this->get_server_var('SCRIPT_FILENAME')).'/files_'.$_SESSION['mappe_til_upload_pic'].'/',
            'upload_url' => $this->get_full_url().'/files_'.($_SESSION['mappe_til_upload_pic']).'/',
            'input_stream' => 'php://input',
            'user_dirs' => false,
            'mkdir_mode' => 0755,
            'param_name' => 'files',
            // Set the following option to 'POST', if your server does not support
            // DELETE requests. This is a parameter sent to the client:
            'delete_type' => 'DELETE',
            'access_control_allow_origin' => '*',
            'access_control_allow_credentials' => false,
            'access_control_allow_methods' => array(
                'OPTIONS',
                'HEAD',
                'GET',
                'POST',
                'PUT',
                'PATCH',
                'DELETE'
            ),
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 12:36 #6
Hvis det ændres til

.'/files_8/',

istedet for

.'/files_'.$_SESSION['mappe_til_upload_pic'].'/',

virker det
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2016 - 12:51 #7
Og du er 100% sikker på: $_SESSION['mappe_til_upload_pic'] indholder 8 ?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
09. maj 2016 - 13:01 #8
siden hvor SESSION bliver sat hedder galleri.php og når jeg udskriver SESSION der så er den 8

Upload siden hedder UploadHandler.php hvor koden er i.

og det er i denne UploadHandler.php at jeg ikke kan indsætte SESSION.
På denne UploadHandler.php kan jeg godt nok heller ikke udskrive SESSION med denne

echo $_SESSION['mappe_til_upload_pic'];
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2016 - 13:06 #9
Har du husket session_start(); i toppen af UploadHandler.php filen ?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
12. maj 2016 - 10:16 #10
Så fik jeg tid til at test lidt igen.

Ja selvfølgelig var det det.

Jeg synes bare at filen blev include på galleri.php men det hjalp da jeg skrev session_start(); i toppen af UploadHandler.php.

1000 tak for hjælpen...
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. maj 2016 - 10:21 #11
Takker for point. :)