Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2016 - 21:13 Der er 3 kommentarer

Automatisk Sortering af dato felt i låste celler med VBA

Jeg har et regneark hvor alle næsten alle celler er låste. De eneste celler der er u-låste (når jeg aktiverer ark-beskyttelsen) er matrixen (A8:D300)+(E8:F300).
Jeg har en automatisk sorterer matrixen (A8:J300) i henhold til søjle D. Dette virker fint så længe ark-beskyttelsen ikke er slået til. Men når jeg låser arket, virker det ikke længere.

Så sidder der nogen med VBA erfaring der kan auto-sortere et delvist låst excel-ark, hver gang man redigerer en celle, vil jeg rigtig gerne vide hvordan man kan gøre dette.

Mvh. Carsten
Avatar billede Mads32 Ekspert
14. maj 2016 - 23:21 #1
Hej Cbuch

Skriv en makro ved hjælp af makrooptageren.
Start med at fjerne arkbeskyttelsen.
Lav din sortering.
Afslut med at beskytte arket.

Tilknyt eventuel makroen til en "Makroknap"
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2016 - 13:22 #2
Hej

Jeg har et excel ark som generer et 5 nye ark via VBA hvor 4 af dem er der flere kolonner låste
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. maj 2016 - 18:01 #3
Hej

Jeg forstår ikke din kommentar.

Din VBA må jo have låst/beskyttet områderne, så du ved hvad der er låst. Hvad er faren ved at fjerne låsen når din nye makro skal afvikles???