Avatar billede jakobi15 Nybegynder
22. maj 2016 - 12:29 Der er 3 kommentarer

Fejl med stifinder og AVG

Hej Eksperter
Mit problem består i at ca 50 % af gangene jeg starter min computer starter avg ikke automatisk og samtidig virker stifinder ikke, således at den eneste måde stifinder vil starte er ved at åbne papirkurven. Tænkte først at dette måtte være en virus men ingen af de antivirus-programmer jeg har prøvet har fundet noget. Håber der sidder nogen med gode forslag til mit problem. På forhånd tak :)

btw: jeg bruger windows 10
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2016 - 12:55 #1
se https://support.microsoft.com/da-dk/kb/929833
kort: start kommandopromt som administrator, og skriv
sfc /scannow
og lad den køre igennem...
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
23. maj 2016 - 08:22 #2
"Windows Ressourcebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl."

Nogle andre forslag :/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2016 - 09:45 #3
så er der den besværlige.
Åben Jobliste (ctrl+shift+esc), og vælg fanebladet Start.
Sortér i 'publiceret af' rækkefølge.
Jeg har fx 20, der ikke er Microsoft, eller vigtig driver. Så notér navn på fx de første 5, og deaktivér dem.
Genstart, og test et par dage om det hjælper - hvis ikke, så aktivér dem igen, og deaktivér de næste 5.
Når du har en gruppe, hvor det har hjulpet, så aktivér 2 af de 5 - og på den måde arbejd dig frem til synderen.