Avatar billede zombien Juniormester
30. maj 2016 - 10:41 Der er 1 løsning

Flere PLA på netværket

Hej Eksperter

Kan det virkelig passe det ikke er muligt at have flere PLA enheder på ens netværk? jeg sider med et sæt D-Link og et sæt fra TP-Link og når begge sættes til, så crasher alt hvad der hedder netværk i begge sæt....

De kan køre uden problemer så længe der kun er 1 sæt tilkoblet af gangen, de er begge tilkoblet stikdåse da lad os sige det sådan gamle lejligheder er bare ikke indrettet så fantatisk godt med strømstik :)

Men nogle herinde der har erfaring med flere PLA på ens strøm?
Avatar billede supportsiden Professor
30. maj 2016 - 13:56 #1
Har selv et blandet net med Zyxel og TP-Link enheder som kører uden problemer.
Har opsat "større" Zyxel net med op til otte separate net i samme installation (til TDC TV)
Du må ikke sætte enhederne "oven på hinanden" eller i forlængerledninger, de SKAL på egen stikkontakt. På nogle strømpaneler kan der være filtre som PLA ikke kan gå igennem.
På gamle el-installationer kan det være nødvendigt at efterstramme samlinger og forbindelser i kontakte eller at trække nye ledninger.
Dine enheder kan sagtens køre på samme net så du foreksempel har en ved routeren og så en to tre stykker rundt om i huset, på samme PLA net.
Det er bedst at bruge samme producent og gerne en hvor der følger noget konfigurations software med.
Men der kan altså være problemer i gamle el-installationer.