Avatar billede juhl Mester
09. juni 2016 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Invitation af personer til Facebook grupper, du ikke er FB "ven" med

Jeg er formand for en mindre forening, hvor vi gerne vil bruge Facebook som kommunikation. Men den skal kun gå til foreningens medlemmer, så gruppen skal være både "lukket" og "hemmelig". Siden er oprettet, så det er på plads.
Problemet kommer, når jeg som administrator vil invitere medlemmer, som jeg ikke er FB "ven" med. Jeg har prøvet at invitere både nogen, jeg er "ven" med, og nogen, jeg ikke er "ven" med. For "venner" går det let og uproblematisk, men for de andre går det ikke. De oplyser, at de er nødt til at være "ven" med mig, før de får adgang til siden.
Og jeg har ikke brug for at få yderligere 100 "venner" på FB.
Er der nogen, der ved, hvordan man løser det problem?
På forhånd 1000 tak.
Avatar billede juhl Mester
04. maj 2017 - 13:18 #1
Hej.
Dette problem har jeg stadig ikke fået løst. Er der virkelig ikke nogen, der har en løsning?
26. maj 2017 - 10:58 #2
Hmm. Jeg sidder lidt med det samme. Jeg kan invitere nogen, som jeg ikke er venner med, men ikke alle. Jeg tænker at det drejer sig om modtagerens privat indstillinger, jeg kan dog ikke finde et sted i mine egne indstillinger, hvor jeg kan ændre dette... Hvis du finder ud af noget, må du gerne skrive :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
26. maj 2017 - 11:34 #3
Avatar billede juhl Mester
12. januar 2018 - 12:58 #4
Vi har arbejdet meget frem og tilbage med forskellige muligheder, men er kommet til den konklusion, at såfremt gruppen BÅDE er lukket OG hemmelig, kan man kun invitere nye medlemmer til gruppen, hvis man i forvejen selv er "ven" med vedkommende.
Det betyder så, at nye medlemmer først skal være ven med en, hvorefter man kan invitere og herefter slette vedkommende som "ven" igen. Og man kan ikke gøre det fra foreningens Facebook side.
ØV. Håber, det kan blive nemmere, når Facebook en gang bliver mere brugervenlig :-)
Avatar billede g91 Juniormester
31. oktober 2020 - 08:40 #5
Man kan da invitere alene til en mailadresse. Det har jeg lige gjort, til en som ikke er "ven".