Avatar billede keepy Seniormester
10. juni 2016 - 14:44 Der er 1 løsning

dataset til XML doc

Hej

Jeg har et problem med at konverter et dataset til xml.
mit dataset indeholder en byte[] f.eks. 0xFFFE5B004C00610062006500
Når jeg vil konvertere til xml bliver det lavet om til //5bAEwAYQBiAGUAbAAgAGQAZQBzAGMAc

Hvad er det lige som går galt og hvordan udbedre jeg det ?

Jeg har lavet denne methode - men som sagt gør den ikke de forventede.
Det skal lige siges at methoden virker fint på alt andet end byte[]

private void WriteXmlToFile(DataSet ds)
        {
            StreamWriter serialWriter;
            serialWriter = new StreamWriter("serialXML.xml");
            XmlSerializer xmlWriter = new XmlSerializer(ds.GetType());
            xmlWriter.Serialize(serialWriter, ds);
            serialWriter.Close();
            ds.Clear();
        }
Avatar billede Slater Ekspert
10. juni 2016 - 14:51 #1
XML understøtter ikke binær data, så det du får er en Base64 repræsentation til det. Det er helt normalt, og du har metoder i System.Convert til at få det tilbage til binær.