Avatar billede ranni Forsker
12. juni 2016 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC optimeringer ??

Win 8.1 64
Hej
Findes der et seriøst program, der laver det de siger.
Jeg har Magix, Ashampoo ,Reimage Repair,Avast og Ccleaner.
Kører jeg en scanning på dem alle finder de alle noget, de fjerner , hvis bare lige de får mit Visa nr..
De 2 første og Avast og Ccleaner  e r  betalt men finder/fjerner noget, selvom de køres lige efter hinanden.
Der findes jo et utal af disse useriøse programmer, men gør også de mere "kendte" det nummer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2016 - 12:19 #1
Kan ikke udtale mig om betalingsprogrammer, da jeg kun selv bruger CCleaner free og Privazer free. Avast og AVG har også oprydningsfunktioner ved jeg, men dem har jeg aldrig brugt, da de jo også kræver en betalt licens
Programmer overlapper jo hinanden, så at alle fjerner en smule er ikke unormalt.
Har før i tiden brugt andre programmer, men har gået bort fra dem igen da de lagde min pc ned så den ikke kunne botte efter rensning. Privazer og CCleaner har aldrig lagt nogle af mine computere ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2016 - 14:55 #2
botte er jo selvfølgelig boote :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2016 - 09:41 #3
Som 220661 skriver, lapper de over - nogen har specialiseret sig i at slette filer, som de andre ikke har.

Og så kan du i øvrigt scanne med et af programmerne, lukke det ned, starte det og scanne igen - og så vil det finde filer igen. Dit system er jo kørende, og der genereres hele tiden midlertidige filer. Prøv at starte "task manager" op, og lav ingenting i 5 minutter. Din PC fortsætter jo med at lave baggrunds opgaver, og disse efterlader småfiler.

At det så overhovedet intet hjælper at slette disse filer, er noget andet... - men også noget der nærmer sig relegion :-)

Jeg bruger selv CCleaner (gratis) når jeg forbereder et image, for at slette så mange overflødige filer fra systemet som muligt, og derved gøre det endelige image så lille som mulig... - men det har intet at sige på hastigheden/stabiliteten.
Avatar billede ranni Forsker
13. juni 2016 - 10:33 #4
Jeg takker jer begge for oplysninger.
Så blev jeg da lidt klogere på det her lille område.

220... Jeg kører stadig Win 8.1.  3. gang Win 10 lykkedes heller ikke.
Heldigvis har du lært mig Reflect Image, så alle programmer kører igen i Win 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2016 - 16:05 #5
Ja image er et must :-)