Avatar billede Janie Lise Espander Praktikant
12. juni 2016 - 14:06 Der er 5 kommentarer

installation crashed.

Jeg ville installere en ren windows 10 på min Medion Akoya P2211T Windows tablet istedet for at opgradere.
Downloadede USB udgaven og gik i gang. Det gik fint og uden problemer indtil installationen stod på 17%, så gik det galt, USB sticken gik død, kan hverken åbne, registrere eller på nogen som helst måde komme ind i USB sticken.
Har forsøgt at isætte en anden USB med windows installation, men jeg får bare meddelelsen, indsæt ekstern medie, for at fortsætte :(
Har også forsøgt mig med at komme i bios eller hvad det nu hedder på en tablet, men der er ikke noget hvor jeg kan vælge starte op fra usb eller dvs der er en hvor der står aktiver/deaktiver usb og den står på aktiv.
Så har lidt brug for hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2016 - 14:58 #1
Hvilken version var der på den før? Har du licenskoden til denne version på skrift?
Hvis ikke kan det godt se sort ud, med mindre koden ligger gemt i bios på sådan en fætter.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2016 - 15:48 #2
Så lige at den oprindeligt kører Windows 8.1. Den kan du måskehente her??:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8
Man trykker på installationsværktøjet "download værktøjet nu" og vælger den version man vil hente. Herefter skal denne .iso fil klargøres til installation, og det gøres på samme måden som du gjorde med Windows 10.
Avatar billede Janie Lise Espander Praktikant
12. juni 2016 - 17:36 #3
Den har jeg forsøgt mig med via USB, men da den åbenbart kun vil have den installation den var i gang med inden den crashede giver den samme meddelelse. Indsæt det eksterne medie. Kan ikke downloade via tablet da den jo kun kommer til Indsæt medie i start før login, Windows er jo slettet i forbindelse med nyinstalleringen.
ISO er heller ikke brugelig da det jo er en tablet og intet dvddrev har.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 13:44 #4
Det således at tablet udgave har deres egen særskilt Tablet OS og deres egen installation media. Du kan derfor ikke benytte almindelige Windows 8.1 eller Windows 10 installation media.
Du er nød til at rette henvendelse til Tablet support og skaffe dig dit Tablet installation media. Du kan kun udelukkende bruge Tablet OS installation media.
- Kontakter derfor dit Tablet Support.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2016 - 16:07 #5
#4 Tænkte nok der kunne være lidt forskel på disse versioner