Avatar billede omp Novice
13. juni 2016 - 11:41 Der er 9 kommentarer

Kopier/indsæt post

Hej.
Jeg har problemer med nedenstående, (gammel kode).
Har en ordreformular [Ordre] med tilhørende underformular til [Ordre_Varer]
Hvis jeg vælger en bestemt varegruppe popper der en formular op med alle priserne. Ved at dobbeltklikke på varen i prislisten skulle jeg gerne have flyttet "varen" over i [Ordre_Varer], men får en fejl meddelelse om at
formularen ikke er ikke er åbnet, Run time error 2489

Function FlytPost()
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdCopy
DoCmd.GoToRecord acForm, "Ordre_Varer", acNewRec
DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdPaste
End Function
Avatar billede omp Novice
13. juni 2016 - 13:23 #1
Det er muligt at funktionen kan udføres med en anden kode. Jeg har set mig blind på denne syntax og mener at det burde fungere. Posten bliver godt nok kopieret men sættes ikke ind i den rigtige tabel
Er der ikke en som har et forslag...
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. juni 2016 - 10:22 #2
Kunne du løse problemet ved at vælge fra combo lister?
Avatar billede omp Novice
16. juni 2016 - 11:36 #3
Hej Petersen
Grunden til at der vælges denne løsning er at listen med varer er for lang til en Combo boks. Det vil derfor være noget lettere hvis man fandt den pågældende vare på en liste og herefter dobbeltklikkede på posten hvorefter den blev overført til Ordre_Varer.
Jeg mener at du for en del år siden lavede (Hvis det er dig som Hed MUGS] funktionen, koden er sakset fra kapitel 22, og her virker den.
Avatar billede terry Ekspert
16. juni 2016 - 11:38 #4
Mugs isn't so active any more.
Avatar billede terry Ekspert
16. juni 2016 - 11:39 #5
"koden er sakset fra kapitel 22" ?

If it worked then, then what is changed?
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. juni 2016 - 11:45 #6
Nej jeg kan ikke prale af at være mugs ;) som jeg har fået meget hjælp af.

Terry har for et par måneder siden givet mig et meget fint eksempel på hvordan man kan kombinere combobokse og på den måde få mere overskuelige opslag. Det var måske noget for dig?

Terry - jeg har grov-udnyttet din løsning :) Og mine brugere tager dem nu som noget selvfølgeligt 'kan du ikke lige lave...' he he
Avatar billede omp Novice
16. juni 2016 - 11:48 #7
Hej.
Man skal aldrig afvise tingene på forhånd.
Jeg vil gerne se løsningen, hvis det muligt.
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. juni 2016 - 12:01 #8
Du kan se mit spørgsmål her:

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1009044

Og spørge Terry pænt ;)
Avatar billede terry Ekspert
16. juni 2016 - 12:08 #9
Great to hear that ones ideas are taken into good use and that your users are keeping you busy :-)