Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 02:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dawa - autocomplete i C#

Jeg har brugt følgende eksempel

https://github.com/DanmarksAdresser/autocomplete

Den virker som html.

men når jeg smider koden over til en aspx side. Virker det ikke mere selvom jeg kopier det hele over og kopier tekstboksen. Nogle der ved hvorfor?

Jeg gør brug af det første eksempel "Autocomplete af adresse", som man kan se i index siden.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 02:55 #1
Har du chgecked den genererede HTML?
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 03:02 #2
Altså været inde på html siden hvor det virker?
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 03:23 #3
Tænker måske at bower_components skal installeres, som der hele tiden fortælles. Men burde det ikke være nok med at smide alle de nødvendige filer ind og sørger for at links er korrekte? Har lagt mærke til at autocomplete.js linkes uden den fulde sti i demo.html?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 03:32 #4
Nej.

Aaben .aspx side i browser og view source.
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 03:39 #5
Eneste kode der kommer på efter er

<!-- Visual Studio Browser Link -->
<script type="application/json" id="__browserLink_initializationData">
    {"appName":"Chrome","requestId":"a727816643154979be3af7ad65d7da0a"}
</script>
<script type="text/javascript" src="http://localhost:17881/035b9c8467ef4d05bde0684c45d4ab42/browserLink" async="async"></script>
<!-- End Browser Link -->

Ellers ser alt fint ud. Måske kan de have noget at gøre med callback

Tror problemet ligger i

  $('#autocomplete-adresse').dawaautocomplete({
      select: function(event, adresse) {
        // denne funktion bliver kaldt når brugeren vælger en adresse.
      }
  });

Som ligger på bunden af siden. Fordi jeg kan sagtens få autocomplete til at virke hvis jeg kalder den i C#, hvor jeg sender parameter afsted og forventer. Men ikke igennem Javascript
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 03:59 #6
Kan du gemme den generede source som en .html og lege med den for at se hvad der goer forskellen?

Har du et browser plugin som viser client side fejl?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 03:59 #7
Jeg famler lidt da JavaScript absolut ikke er min staerke side.
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 04:08 #8
Nej kan du anbefale en?

Fandt den her Advanced REST client
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2016 - 04:25 #9
FireFox indbyggede developer tools er mere end nok for mig.
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 04:43 #10
Har fikset det. Rykkede alt reference til jquery og alt andet ned i bunden, efter body.
Avatar billede Driton Seniormester
19. juni 2016 - 04:43 #11
Tror jeg havde ret, det måtte være noget med at det skulle kaldes efter side load.
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2016 - 09:37 #12
Du kan ikke referere elementer før de eksisterer - så enten skal koden ligge i bunden af siden eller også skal den pakkes ind i document ready.