Avatar billede hobbittend Novice
22. juni 2016 - 11:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Programmer åbner ikke

Hej.
Jeg er begyndt at have flere og flere programmer jeg ikke kan åbne.
Det blev meget værre efter jeg fik Windows 10.
Det er typisk mine spil der ikke vil åbne.

Når jeg dobbeltklikker på en genvej eller .exe-fil sker der absolut intet.
Nu har jeg ændret nogle indstillinger for at løse et andet problem, hvilket gør at jeg får spørgsmålet om dette program må foretage ændringer. Efter jeg siger ja, sker der ingenting.

Nogen der kan hjælpe?

(jeg har forsøgt med kombitlabilitetsindstillingerne..)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2016 - 14:12 #1
Når du prøver at starte et program, kan du så se det i joblisten?
Avatar billede hobbittend Novice
22. juni 2016 - 16:56 #2
Nej
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2016 - 21:14 #3
Lav en installation oveni den eksisterende
Avatar billede hobbittend Novice
22. juni 2016 - 21:49 #4
Det er ikke alle filer der er installerede programmer...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2016 - 08:52 #5
Du mister ikke data ved at installere oveni, så prøv lige
Avatar billede hobbittend Novice
24. juni 2016 - 12:23 #6
Men igen: Det er ikke kun installerede programmer.
Har en mappe med nogle filer. Den ene af dem er en .exe som ikke åbner.
Der findes ikke nogen installationsfil til den.
Avatar billede zombien Juniormester
24. juni 2016 - 13:04 #7
Har du forsøgt at køre i kompatible mode?
Avatar billede hobbittend Novice
24. juni 2016 - 13:22 #8
Ja alle mulige forskellige
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2016 - 15:03 #9
#6
Det er jeg med på, men et eller andet er der jo galt, så med mindre du vil prøve det så har jeg ikke flere bud pt
Avatar billede hobbittend Novice
05. juli 2016 - 17:53 #10
Det jeg prøver at forklare er, at du kan ikke lave en reinstallation af noget der ikke er installeret over hovedet..
Du kan f.eks. ikke reinstallere et word-dokument.

Det er en mappe, bl.a. med en .exe-fil i, men der findes ikke en installationsfil til den.
Altså kan jeg ikke re-installere det.

Nu har jeg alligevel forsøgt at kopiere alle filerne fra min eksterne harddisk og over, uden noget held.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2016 - 20:25 #11
"du kan ikke lave en reinstallation af noget der ikke er installeret over hovedet."
Tror da pokker du har problemer når du tror Windows 10 er installeret, og det slet ikke er installeret alligevel ... ;)
Avatar billede hobbittend Novice
06. juli 2016 - 08:33 #12
Læser du mine opslag?
Der er ingen der taler om windows 10, men om mine programmer..

Det er ikke windows 10 der ikke gør noget, det er en .exe-fil (ikke windows10.exe)....

Men skal vi ikke bare holde her, det lader ikke til at du hverken forstår problemet eller har løsningen.
Andre er meget velkomne til at byde ind
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2016 - 20:28 #13
Jeg forstår udmærket problemet.
Du har flere og flere programmer du ikke kan åbne.
Dvs. det er ikke et problem med selve programmerne, når der er tale om flere ad gangen.
Derfor skal der kigges på fejl i styresystemet.
Det fremgår ret tydeligt af mine tidligere kommentarer.
I stedet for en installation af Windows oveni den eksisterende, kan du køre denne kommando fra kommando prompt med administrator rettigheder - husk at skrive den præcis som den er skrevet:
Scf /scannow
Det kan være den kan rette problemet, men jeg tvivler. Hvis den ikke løser problemet så er vi tilbage til at prøve et installere Windows 10 igen oveni den eksisterende installation.
Jeg har selv foretaget "operationen": https://www.facebook.com/groups/Windows10danskgruppe/permalink/637912749696447
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2016 - 16:55 #14
Hvad så ...
Har du prøvet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2016 - 20:28 #15
Hvad så ...
Har du fået prøvet det?
Avatar billede hobbittend Novice
12. juli 2016 - 10:50 #16
Nej, jeg har lidt opgivet.. Må formatere min PC en dag og installere 8.1 igen... Det fikser forhåbentligt alle de andre problemer jeg fik med windows 10
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2016 - 16:07 #17
Nej???
Du vil gerne installere Windows 8.1 igen, men du vil ikke installere Windows 10 oveni en eksisterende installation?
Er du seriøs, når det ikke er afprøvet så vi kan komme videre med at prøve at hjælpe?
Avatar billede hobbittend Novice
12. juli 2016 - 19:07 #18
+10 point for ihærdighed.

-Lukket-
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2016 - 21:35 #19
Ja så ved man da hvor man ikke skal lægge sin hjælp fremover!