Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 14:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gode ideer til hjemmesidenavn

Hjemmesiden vil være for folk, der gerne vil eller er i gang med at tabe sig. Man kan læse artikler om opskrifter, brugerhistorier, dietplaner etc.

Hjemmesiden er ikke for bodybuildere eller fitnessfreaks. ;)

Any ideas?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2016 - 14:39 #1
tab og vind.dk
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2016 - 14:42 #2
taberne
loosers

Og det skal bestemt ikke tænkes negativt, da de jo netop er igang med at tabe sig.

igang
sugerørerne
sylfiderne
ædedolkene
påvej
hobbymotionisterne
et lettere liv
et bedre liv
et lettere jeg

Ved dog alt ikke kan bruges til domæne, men måske andre kan få en god ide. :)
Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 14:59 #3
tabogvind.dk er genialt. Den er desværre taget! :(
Avatar billede Slater Ekspert
24. juni 2016 - 15:08 #4
#2 - "looser" betyder "løsere", altså noget der bliver mindre stramt. Det passer måske også meget godt her mht. tøj, men jeg gætter på, det ikke er idéen.

Normalt en petitesse, men før nogen køber domænenavne med noget...
Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 15:18 #5
Det blev tabogvind.nu

Takker for det gode navn. ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2016 - 15:32 #6
#4: Jeg læser nu looser som være "slang" for loser og det må da være taber, hvis man oversætter direkte?

tabogvind.dk er deaktiveret, så måske du kunne forsøge at kontakte ejeren og få lov at overtage domænet?
Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 15:45 #7
Jeg er blevet skrevet op til tabogvind.dk. Når hjemmesiden er oprettet og forhåbentlig etableret, tror jeg, jeg har en god chance for at få den vristet fra ham.
Avatar billede Slater Ekspert
24. juni 2016 - 16:26 #8
#6: Det er det ikke. "Loose" betyder løs, "lose" betyder tabe. Det er to forskellige ord, og ikke slang for hinanden, selvom det er en relativt almindelig stavefejl.
Men lige meget jo, dit første forslag var rigtig godt og er brugt, omend med anden TLD.
Avatar billede zombien Juniormester
24. juni 2016 - 16:27 #9
Du er da et dummer svin i den forstand ( lave en hjemmeside via et optaget navn, med mål for at highjacke det fra en anden )... heldigvis er det ikke så let at vriste .dk domæner fra personer, da alt der kræves er en registeret mail som bliver benyttet...
Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 17:00 #10
Det bliver svært at registrere en mail, når den er deaktiveret...

Modsat dig holder jeg sober tone og kan fortælle, at jeg skam har kontaktet manden med henblik på overdragelse. Så må jeg bare se, hvor meget han vil have for den.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2016 - 22:16 #11
#10: Jeg mener der er noget med, man ikke må sælge .dk domæner. Så du "skal" have det til prisen, hvis ikke han/hun ønsker at anvende det.
Avatar billede Boddicker Seniormester
24. juni 2016 - 22:26 #12
Det er fuldkommen korrekt. Havde helt glemt det.
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2016 - 08:19 #13
#11: Det må man godt. Det eneste man ikke må, er at købe domæner udelukkende for at sælge dem til højere pris. Så er man domænehaj, og det er ulovligt. Så kan andre få overdraget domænet gratis, hvis de ønsker at bruge det.

https://www.version2.dk/artikel/advokat-saadan-lirker-du-domaenet-ud-af-domaenehajen-gratis-18098

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=29237
Avatar billede Boddicker Seniormester
25. juni 2016 - 08:37 #14
Nice. Tak for dokumentationen. :)