Avatar billede christinaAJ Praktikant
26. juni 2016 - 08:14 Der er 11 kommentarer

Hjælp!!!

Min computer var igang med at opgrader tilbage til Windows 7, men så gik den ligepludselig ud. Den siger:

At jeg skal sætte min geninstallere Windows disc.

Eller kontakte: system administrator or computer manufacturer for assistance.

Jeg har ingen disc og er ikke sikker på hvem man skal ikke kan ringe til. Er der ikke en anden måde man kan lave den på?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 09:29 #1
Har du licenskoden til din Windows 7, og har du backup af alt du vil passe på?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2016 - 11:51 #2
den er færdig nu, den bliver aldrig ok igen.

jeg ville sætte harddisken over i et kabinet og koble den til en anden computer, og så kopiere alle mine data. herefter installere computeren fra bunden af.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 12:17 #3
Enig i #2
Dog kan man kan med en "live cd" udtage data fra harddisken uden at udtage den af computeren.

Vælger du at udtage disken og sætte den til anden pc kan man med en stationær bare sætte den ved siden af systemdisken. Kører dvd drevet i den stationære med sata stik, kan du bruge dette stik at koble på med.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 12:26 #4
Hvis du ikke kender nogen du kan låne en version af Windows 7 af, kan den hentes her:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1
Nede på siden er disse links:
http://www.oz1dis.dk/win7download/dkwin7multi32.iso
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_32_SP1_multiDVD.iso
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
Du skal vælge lige den version der svarer til den Windows 7 du kom fra. Der kan godt gå op mod 30 sekunder før du får tilbud om download men tålmodighed er en dyd :-)
Med disse multidvd.er kan disse versioner installeres:
http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg
Man vælger blot versionen i vinduet.
Husk at have koden klar hvis du har den tilgængelig. Er computeren født med en uefi bios kan koden ligge der og du skal ikke indtaste den. Jeg vil dog måske tro du har en label med koden på.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. juni 2016 - 14:29 #5
Du skal nok få din pc ud at køre igen!
Hold F8 nede LIGE når du starter maskinen. Ikke noget med at vente ½ sekund. Der skal du gerne få "Reparer computeren" og følg instruktionerne). Så kan du gå tilbage til fabrikstilstanden. Prøv den mulighed eller ring til fabrikanten. De plejer at være venlige nok. Sig dog aldrig (og tast det heller ikke), at du har købt den hos Elgiganten.

(Jeg tror, at du - ligesom jeg - blev narret til at opgradere ganske gratis til Windows 10. Så fortrød du og nu vil du gerne rulle tilbage til Win 7. Her går det galt. Det kan ikke lade sig gøre. Microsoft har taget røven på tusindvis af brugere. Jeg har haft mange brugere i min private telefon, hvor jeg heldigvis har nået at stoppe dem midt i installation af Win 10.)

Når du kommer ud at køre igen skal du tage en Recover, typisk på en 16 GB USB key.

Mvh og held og lykke /Hanne

PS  Jeg håber selvfølgelig, at du har backup af alt. Ellers skal du nok starte med forslag fra #2.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2016 - 15:51 #6
Min computer var igang med at opgrader tilbage til Windows 7
Opgradere - det er noget med at installere et styresystem der er nyere end det man har. ( hi hi ) Kunne ikke lade være ;-) Det hedder nedgradere.

#5 hold k... en masse vrøvl.

#2 ved du om det er en stationær computer

@christinaAJ er det en bærbar eller stationær computer.
Hvilke styresystem har den kørende på computeren nu. Vi må ud fra dit indlæg gå ud fra at der var installeret Windows 7 på computeren da du købte den.

Jeg har ingen disc
De fleste computer har Recovery indbygget i computeren, men du oplyser ikke hvilke mærke eller model du har.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. juni 2016 - 16:11 #7
Ja, hold da helt kæft! Det er i den grad sidste gang jeg læser noget under en så imbecil overskrift. Du kan passe dig selv, ka' du!
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2016 - 16:17 #8
Blot lidt info F8 virker ikke i Windows 10 eller 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 16:58 #9
Jeg er helt enig i #6 og #8 :-)
På nær måske at recovery delen måske ikke vil virke på den.
Den kan sagtens have blevet ødelagt da den blev opgraderet til Windows 10.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
26. juni 2016 - 17:22 #10
Så tag dog F12.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2016 - 17:48 #11
F12 er typisk en taste til boot menu. Har man ikke noget at boote fra vil det ikke virke desværre som her i dette tilfælde.
Som minimum vil jeg mene man skal have et Windows 7 medie som man evt kan prøve at køre en startup repair fra. Jeg tvivler blot at det er nok til at få computeren op at køre igen.