Avatar billede mikkel251 Seniormester
26. juni 2016 - 16:01 Der er 9 kommentarer

hvad for en hjemmeside skal man lave ?

hvis man skal lave en hjemmeside som kan noget som andre hjemmesider ikke kan og som er noget der mangler på nettet. hvad skulle det så være??
det er bare lige en tanke jeg leger med :D
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2016 - 21:17 #1
Du kunne lave en hjemmeside der var en prisportal for "alt".
pricerunner har noget.
kelkoo har noget andet.
edbpriser.dk har edb-ting.
hifipriser.dk har hifi etc...

Men en som samler alle disse ting.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2016 - 09:41 #2
hej Mikkel.

jeg gætter du er ikke så gammel :)
mit indlysende svar er: lav en hjemmeside om det du interesserer dig meget for, gerne din egen hobby/passion, MEN - noget som andre kan bruge til noget (ellers får du ingen brugere)

så hvad brænder du for, hvad har du forstand på ?
ja og så den her: hvad mangler ?

brug pen og papir, sæt dig ned.. ud af den blp luft, skriv ned de mest indlysende ting du har lyst til og forstand på!    skriv dine ideer ned!  alt.
det er en brainstorm, og meget vigtigt at du forlader computeren når du gør det. (den fanger dit hoved i en boks) :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
27. juni 2016 - 09:57 #3
37 år er ingen alder så der er pænt sagt jeg ikke er så gammel he he
Jeg vil sætte mig ned og tænke det igennem og måske finder jeg noget jeg kan bruge :) :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juni 2016 - 10:07 #4
Og en helt anden ting: Hvis nogen virkelig havde en super god ide, ville de så bare give den væk? (i don't think so) :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
27. juni 2016 - 10:36 #5
Det kan du have ret i, men nu var det også bare en tanke jeg leger med og derfor kunne det være nogen havde en god idé på hvad de synes skulle være med på en hjemmeside :)
Avatar billede MogensThomsen Praktikant
16. juli 2016 - 13:19 #6
Spændende med en iværksætter i maven :)

Når du skal programmere vil jeg anbefale Umbraco som løsning. Det er ikke særlig kompliceret og er et open source CMS, hvorfor du finder en masse tools osv. på nettet.

Wordpress er mest desginet til at skabe simple sites og blogs, mens Umbraco er gearet til at håndtere komplekse udfordringer. Jeg har selv været involveret i udviklingen af http://www.autoophuggeren.dk/, hvor også backend er super nemt. At farvevalg og design så ikke er min smag det hele, må du lige se igennem fingre med.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. juli 2016 - 13:22 #7
Jeg kan sagtens selv koden den i ASP.NET ingen problem der og umbraco er også fint, jeg er dog ikke så god endnu til umbraco men det kommer nok endag, men jeg sad bare og legede lidt med hvad synes folk der mangler på nettet af gode sider der kunne være spændene at kikke på :D :D
Avatar billede MogensThomsen Praktikant
16. juli 2016 - 14:01 #8
Okay cool, så er du nået et godt stykke vej. Ligeså snart man normalt skal have fat i udviklere, tager de bare ved rent økonomisk. Så fedt du kan lave det selv :)

Jeg mangler en side, hvor jeg kan købe brugte cykeldele. Der er altid forbrugerkøb, men købeloven siger jo "købt som beset", hvorfor jeg ikke har nok indsigt i delene til at vurdere, om der er fejl eller mangler, før jeg har delen i hånden.

Så en side som forbrugerne kan købe reservedele til cykler gennem og være sikret returret og service. Men det er naturligvis en forudsætning at du måske selv ved noget om cykler :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. juli 2016 - 14:29 #9
Det var en af grundene til at jeg selv fik lært at kode for så slap jeg for wordpress temaer der ikke helt kunne det jeg ville og for at skulle betale mange penge for en hjemmeside. :D
det kunne da være en god ide, ihvertfald noget at tænke over :D