Avatar billede Nikolaj Winckler Praktikant
27. juni 2016 - 22:11 Der er 3 kommentarer

Hjælp til nulstilling af min Medion Akoya

Hej..

Min Medion Akoya er totalt død, og vildt langsom.. Der sikkert virus på og andet, men nu skal jeg bare have den nulstillet! Hvordan gør jeg?!
Der er indstalleret windows 8 på den med en disk så jeg kunne køre med 64-bit istedet for 32-bit.. Men nu er den helt død, og jeg kan kun få boot menu op ved hjælp af F8?? Hvordan nulstiller jeg den, jeg kan hverken søge på kontrol panel eller andet?! HJÆLP!
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. juni 2016 - 00:00 #1
Prøv at boote på en live-CD - forhåbentligt vil det vise din hardware er OK - Og hent så de data ud du nødigt vil miste før du går videre. Har du ikke optisk drev så boot fra et USB stik i stedet og skriv ikke på disken før du har de data du ikke vil miste i sikkerhed.
Boot live i stedet for installere - fremgangsmåde til bootbar USB key se:

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011424
Avatar billede eurositi Ekspert
28. juni 2016 - 10:48 #2
Prøv at holde F11 nede ved opstart i stedet. Det skulle gerne åbne PowerRecover menuen, som kan genetablere fabrikstilstanden. På Medion-computere ligger der ofte et særskilt drev (partition) på harddisken, som indeholder disse recovery-indstillinger. I så fald behøver du slet ingen CD/DVD.
... Du skal selvfølgelig lige overveje, om der er data derpå, du vil redde først.
http://www.manualslib.com/manual/742702/Medion-Akoya-P7815.html?page=61
Avatar billede Lima Praktikant
30. januar 2018 - 14:17 #3
Hej - prøver lige om der er liv i denne tråd, da jeg har samme problem som Nikolaj og med samme pc (Medion Akoya)

Jeg har kørt PowerRecover med sikkerhedskopiering af bruger data, men den siger den mangler en fil. Virker som om der er en beskadigelse/fejl i selve revercover drevet. Ihvertfald kan jeg slet ikke få gang i pc - den kører i ring ved start billedet (af microsoft logoet) eller har bare helt sort skærm.

Eneste adgang (som jeg har) er via PowerRecover menuen og den giver som sagt ikke pote. Jeg forstår ikke helt svaret vedr. Bootkey, da linket henviser til noget linux? Forslag til hvad jeg kan gøre?