Avatar billede mbl Novice
29. juni 2016 - 10:30 Der er 6 kommentarer

Hvordan lave en data søgning i SQL

Jeg skal tage nogle data ud af en tabel som ser sådan ud.
Jeg kunne finde data i mellem to datoer og tider.
Mit tidsformat ser sådan ud "2015-07-07 07:39:01.000"

Er der en de kan hjælpe med et forslag

USE [EXO4_XX_Database]
GO

SELECT [Count]
      ,[ID]
      ,[Event]
      ,[TimeDate]
      ,[EventText]
      ,[Class]
      ,[Note]
  FROM [dbo].[Alarm Values]
GO
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2016 - 10:34 #1
Er du sikker på, det er MySQL? Der er ikke noget "GO" i MySQL, og "dbo" er også mere MSSQL.
Avatar billede mbl Novice
29. juni 2016 - 10:39 #2
Fisk!! er desværre ikke en ørn i SQL og deres versioner. Men

Jeg kan se at det er en SQL Server 2012

Mickey
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2016 - 10:44 #3
SQL er bare sproget, som de fleste relationelle databaser bruger.
Microsoft SQL Server er en helt anden database end Oracle MySQL, så det kunne være, du fik bedre svar ved at lægge spørgsmålet i den korrekte kategori (MSSQL).
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2016 - 14:54 #4
Rigtig database kategori samt information om programmeringssprog kunne hjaelpe en del.

Men generelt maa du skulle have tilfoejet en WHERE betingelse.

SELECT ... WHERE tidsfelt BETWEEN ? AND ?
Avatar billede Slater Ekspert
29. juni 2016 - 14:55 #5
#4: Han har fået (og accepteret) svar i sin nye tråd.

Hvilket selvfølgelig betyder, at denne burde lukkes. Dog ved jeg faktisk ikke hvad Ekspertens idé er med det i den nye udgave. Skal man stadig bare acceptere sig selv som korrekt svar mon?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2016 - 17:08 #6
Ah - den havde jeg ikke set.

Ja - spoerger skal stadig acceptere et eget indlaeg soms var for at faa lukket.