Avatar billede ranni Forsker
04. juli 2016 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre Reflect Back-up til PC.

Hej
Win 8.1 Lenovo i7 64
Jeg er efter en halv snes forsøg på at få Win 10 til at fungere endt i en sort skærm.
Tilbage til fabriksindst. for at liv  i PC en igen.
Nu har jeg heldigvis en ny Back-up på en USB HDD.
Claes57 forklarede mig i klare ord ,hvordan jeg gennemførte back-up en , men nu er jeg usikker på, hvordan jeg får den tilbage til PC en .???
Jeg er usikker med det tekniske engelsk.
Avatar billede ranni Forsker
05. juli 2016 - 11:50 #1
Jeg er vist ved at lave noget l....., jeg er nervøs for mine mange programmer.
Dem er jeg ved kopier over til en ny mappe, Programmer (x86) ville ikke have dem.
Jeg har set en del Macrium video påYoutube, men som i de fleste instruksfilm har underviser Sct.Veitsdans  Cursor farer rundt , så man ikke kan nå at, hvor der trykkes.
Avatar billede ranni Forsker
05. juli 2016 - 14:43 #2
Jeg er kommet så langt, at jeg bliver stoppet af:
Restore stoppet fordi Windows kører.

Jeg har startet PC op igen med at gå tilbage til Fabriksindstillinger. ?? så Windows er da nødt til at køre for at Restore ??

Jeg klar over, at jeg er kommet på afveje og ikke kan finde tilbage uden jeres hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2016 - 16:39 #3
Det er ikke korrekt at Windows skal køre for at lave en restore til fabriksindstillinger.
Når man laver denne restore er det jo typisk under boot man vælger at gendanne til fabriksindstillinger. Og når man gør dette overskrives c drevet jo med den recovery partition der ligger til formålet. Herefter skulle man så vidt jeg husker genstarte computeren, og den booter så på den nyskrevne C partition.
Men jeg må indrømmme det er meget længe siden jeg har brugt denne metode, så måske husker jeg forkert :-)
Jeg har gennem en årrække brugt andre image programmer til at gendanne min computer. Og her har jeg en recovery usb jeg kan starte programmet med og overføre filen. Bruger for tiden Aomei Backupper Free (også med engelsk brugerflade, men et enkelt program at bruge) Macrium har jeg ikke erfaring med.
Håber claes57 kommer og vejleder
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juli 2016 - 00:05 #4
Jeg går ud fra din backup er taget med Macrium Reflection. Det normale er så man har lavet en CD og booter fra den så windows ikke kører.
Den anden nyere mulighed er man tilføjer Macrium reflect som en slags dual boot og derefter starter op på den - så kører windows heller ikke.
Avatar billede ranni Forsker
06. juli 2016 - 11:32 #5
Jeg har nu liv i PC en via fabriksindstillinger.
Så skal jeg på en eller anden måde have mine programmer overført fra Macrium Reflect.
Jeg har særlig et dokument med nøgler til alle mine programmer, jeg havde heldigvis en næsten kopi på USB, så jeg kunne få nøglen til Office 2010 og indstallere det fra skiven.
Medfølgende Office 2013 kunne ikke åbne dokumentet og nu slettet.

Dual Boot ?? hvad er det ??

NBNB jeg er godt oppe i årene, så jeg er tung at danse med.
Avatar billede ranni Forsker
06. juli 2016 - 12:08 #6
Jeg tror jeg har lavet en start op USB i Reflect.
Jeg kunne ikke få den til starte op i BIOS som 1. prioritet ved at flytte den op i række som i Win 7.
Det er dog nok som sædvanlig mig , der ikke ved hvordan !!! men den startede altid op i Windows uanset hvad jeg markerede og gemte.
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 13:55 #7
Hej.
Jeg har opgivet at instl. fra Back-Up ( jeg har nærmest lavet fejl !!)
Jeg er begyndt at instl. mine programmer på Fabriksindstillinger - - men er løbet i andre problemer.
Jeg afslutter den tråd - - - men åbner en ny.

Tak for I ville prøve at hjælpe.