Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Update problemer. WINDOWS.

Oprindelig Win 8.1 64 Lenovo i7 16 GB
Hej.
Efter en halv snes prøver på at hente Win 10, men ikke kan få internet til at fungere uanset indstillinger, gik jeg tilbage til Win 8.1.
Kun sort skærm, måtte kalde fabriksindstillinger for at få liv i den igen.
Måtte så bruge et par dage til at hente mine programmer.
Har nu lige fået beskeden : Update til Win 8.1 ?? sørme ja !! kontrolpanel viste at jeg nu kørte Win 8.
Jeg prøvede at følge instrukser til inst. af Win 8.1 men efter en lille time:  Instl failed.
Jeg har så siden prøvet at instl. Win 10 : Instl failed.
Kan nogen her pege i retningen UDGANG - - - - -  af mine problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 13:59 #1
Hvordan forsøger du Win10 opdateringen?

Jeg kan anbefale dig at lave en usb stick med værktøjet, du finder her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Det har virket alle de gange jeg har prøvet, undtagen fra Win7 uden sp1.

Hvor vidt Win8 skal have SP1 (8.1) er jeg ikke helt klar over, men jeg tror det ikke, når du bruger sticken.

Du skal køre programmet der ender på sticken direkte fra den eksisterende windows, for at opgradere korrekt. Hvis du booter på sticken, og installere den vej igennem, ender du sandsynligvis med en ikke-aktiveret windows 10.

Når du endelig er oppe på windows 10, er det nok din netværksdriver der mangler - så det kan nok betale sig at hente den til windows 10 fra Lenovos hjemmeside, helt fra starten af. Hent også programmet Lenovo SystemUpdate - den kan bagefter hjælpe dig med at opdatere resten af driverne. Men den kræver .NET Framework 3.5 - den skal du installere fra windows 10´s "programmer og funktioner -> tilføj/fjern windows funktioner".
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 14:32 #2
Tak Ole.
Som du kan læse i tråden :: Overføre Reflect Back-up til PC  ##
har jeg problemer med at stille Bios til at boote fra USB.
Men jeg prøver da igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 15:01 #3
Men du skal IKKE boote fra bios... - det er præcis det du skal undgå - du skal køre filen fra windows... - ikke under boot.
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 15:07 #4
Jeg en gang prøvet at instl fra downloadede fil.
Net forbindelsen forsvandt så snart den skulle søge, så det kunne ikke lade sig gøre at opdatere noget.

Et forsøg  e r  ingen gange, så jeg prøver igen i aften.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 15:34 #5
Jeg har aldrig oplevet at netforbindelsen forsvandt... - men den vil gerne spilde en hel masse tid på at opdatere computeren - det har jeg vænnet mig til at vælge fra - så fungerer det stadig fint.

Det kan have været under opdateringsprocessen, at den har forsøgt at installere en nyere netværks driver?
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 17:52 #6
Det endte som de 12-14 andre gange  :: Gendanner Din Tidligere Version. !!!!
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 19:25 #7
Fejlmeldingen er
0x8007002C - 0x4000D
The installation failed in the SECOND_BOOT phase with an error during the MIGRATE_DATA operation.
Jeg har efter egne evner (de er små - - jeg er en gammel gut) har jeg udført det , det jeg fik af det engelske: være sikker på alle Update er ajour-ført.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2016 - 11:34 #8
Når du alligevel er rullet tilbage til fabriksindstillinger, kunne du prøve at opgradere til Win 10 men lad være med at beholde dine data - den fejl beskriver i hvert fald tilbagelæsning af dine brugerindstillinger
Avatar billede ranni Forsker
09. juli 2016 - 18:00 #9
Nu gik det lige så godt !!
Jeg havde indset, at nu kørte jeg Win 8.
Jeg har med held instl. mine købte downloads programmer + 2 skiver.
Jeg kunne ikke instl. Adobe og Pinnacle går helt galt og fejlmelder forskellige ting.
Nu er klar til at købe en skive Win 8.1 eller hvis jeg kan Win 10.

Kan jeg Back-up kun mine instl. programmer i C: programmer og programmer (x84) og så få dem til at virke igen i enten Win 8.1 eller Win 10. ( nej !! det kan jeg nok ikke, der ligger vel systemfiler i alle programmer)

Jeg prøver igen at starte forfra med de råd I har givet.
Men kører jeg ikke Win 8.1 eller Win 10 ved sengetid i morgen, køber jeg en skive eller evt. en kompl. downloadsudgave.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2016 - 20:01 #10
Du kan ikke backup dine programmer.
Men måske er det fejlen - at en af dine programmer ikke kan køre på win10 - du bør måske opgrader til win10 først, og derefter installere programmerne...
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2016 - 19:27 #11
HURRA !!! Nu kører det  !!..... tror jeg.
Efter 18-20 forsøg på at hente Win 10 er jeg nu endt på en Win 8.1.
Den bliver jeg på, de få gange det lykkedes at hente Win 10 viste kun flere problemer.
Denne gange kørte jeg også via USB men ventede til Pop-UP : Sletter Alt. Den blev markeret . . så kørte Win 8.1 ind uden problemer.

Tak til alle deltagere i denne tråd.
I holdt mit mod oppe til at blive ved.
Mange Tak !!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juli 2016 - 20:42 #12
Tillykke med det :-) - men når nu du står med en frisk Win8.1, burde du gøre forsøget og opgradere til 10...

...Altså hvis du tør ;-)
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2016 - 21:33 #13
Det tør jeg ikke .
De 3 gange det lykkedes måtte jeg kæmpe en forgæves kamp, for at etablere netforbindelse og nogle af mine programmer virkede ikke ( jeg kunne jo heller ikke få hjælp på nettet)