Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 19:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Link til Win 8 til Win 8.1 ??

Lenovo i7 16 GB  oprindelig Win 8.1 som nykøbt.
Hej !!
Jeg er kommet i virkelig problemer.
Efter godt en halv snes forsøg på at upgrade til Win 10 endte jeg med sort skærm.
For at få liv i PC en  igen startede jeg med Fabriksindstillinger.
Det var så blevet til en Win 8  ??
Jeg vil så gerne tilbage til Win 8.1, søgte på nettet, men er så blevet forvirret af Upgrade til RT 8.1 og 8.1.???
Så vidt jeg har forstået kan det foregå gratis og jeg kender jo ikke Key nr. på Win 8.1 eller den nu Win 8.
Jeg søger et link til Update til Win 8.1-.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 21:18 #1
Jeg tror du er nødt til at køre den via Windows update, for at få den rigtigt ind.

Så vidt jeg ved, kræver alle de download bare versioner, at du har en 8.1 Key i BIOS - og du har kun en 8.0.

RT er en beskåret, nu kasseret udgave af win8
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 21:43 #2
Jeg har på en eller anden måde fundet en key nr. mens den kørte Win 8.1.
Nu prøver så om jeg finde et nr. på Win 8 men indtil nu,  har jeg kun fundet de sidst 5 cifre/tal.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2016 - 21:53 #3
Nøglen er indbygget i BIOS. Du har ingen gavn af at finde den frem.
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2016 - 22:43 #4
Nu har igen været ude , hvor jeg ikke kan bunde.
Jeg tog batteriet ud for at se om der var et nr. ??
Så kunne den ikke starte igen: uoriginal slave VGA monteret, sluk og fjern det.
Det gjorde den et par gange, så forsøgte jeg over Bios Fejlsikker, den startede uden problemer  . . . og så  også i normal tilstand.

Mener du så Ole, at jeg godt kan glemme alt om Win 8.1 og også Win 10 ??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 06:36 #5
Nej det behøver du ikke gøre. Se min oprettede tråd her, der burde løse problemet for dig:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1008392
Som du ser har jeg geninstalleret Windows 8.1 på min pc ved at hente den version der passer til nøglen jeg havde fra min opgraderings dvd. Windows 8.1 er jo der der hedder en opdatering til Win 8 og kører med samme nøgle som denne.
Derfor kan du direkte installere 8.1 og komme videre til win 10 derfra.
Du henter Win 8.1 her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8
og trykker på værktøjet "download værktøjet nu" Her burde du kunne oprette en Windows 8.1 på en usb pind du kan installere med.
Installation henter nøglen fra BIOS som ole_madsen er inde på. Herefter skal win 8.1 opdateres (måske 200+ opdateringer).

MEN.
Detter vil IKKE sende din pc til fabriksindstillinger. Det vil give en clean install af kun Windows. De programmer der fulgte med computeren fra ny er der ikke mere, og alle de programmer du selv har hentet/købt skal ALLE installeres igen. Så jeg håber virkelig du har software og nøgler til disse.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 06:43 #6
Med hensyn til Win 10 vil/kan jeg ikke love at du vil kunne komme til at køre den. Der må måske være nogle hardware problemer, der gør at den ikke kan køre. Og at finde nålen i høstakken kan blive et problem. Jeg har på en enkelt pc jeg opgraderede valgt at Windows skulle droppe at tjekke for signerede drivere før jeg begyndte at opgradere. Det var den eneste måde jeg kunne få systemet igennem. Men vurder lig hvor langt du vil gå.
Held og lykke med det :-)

PS Jeg er altid sikker på jeg har brugbare image filer jeg kan rulle ud hvis opgradering fejler. Jeg kan forstå på dig at du også har brugt dette, men har kommet i problemer med det. Jeg bruger selv Aomei Backupper i den frie udgave, der godt nok også er på engelsk, men jeg synes den har en overskuelig brugerflade.
Avatar billede ranni Forsker
09. juli 2016 - 09:22 #7
Hej 220....
1. gang fulgte jeg fra Win 8.1 instrukserne fra Win 10 Pop-up.
Jeg endte med fejl 0x800.....
Prøvede så med Værktøjet og via USB et par gange, jeg sørgede for at Opdate var ajourført men endte i samme fejlmelding .......... og så sort skærm.
Fabriksindstillinger var så Win 8.
Efter som du skriver et par hundrede opdateringer har jeg prøvet utallige gange også via USB, men samme fejlmelding.
Jeg er nu begyndt at genindstl. alle mine programmer.

Hvad er forskellen på Win 8 og så Win 8.1. ???
Jeg bruger kun PC en  til digitalisering og redigering af video/billeder godt nok med en del forskellige programmer (Pinnacle,Adobe, Magix , Sony Vegas, Cyberlink, Flipalbum, Flip Flash,Ashampoo).
Jeg bruger også den købte Avast, Malwarebytes.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2016 - 09:53 #8
Nulstil update og prøv igen.
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/971058
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 10:00 #9
#8 Mest på brugerfladen. Men du kan se mere om det her:
http://www.altomdata.dk/10-gode-grunde-til-at-opdatere-til-windows-81
Skal dog lige sige jeg aldrig selv har brugt brugerfladen som både Windows 8 og 8.1 er kommet med.
Har kørt med Classic Shell der laver brugerfladen om så den ligner en Windows 7
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2016 - 19:51 #10
HURRA!!
Nu lykkedes det at vende til oprindelige Win 8.1.
Den bliver jeg på, . . . de få gange ud af 18-20 forsøg på gå på Win 10 viste mange andre andre problemer bl.a. netforbindelse og programmer.
Jeg brugte  instl. via USB ( som mange gange før) men denne gang dukkede en Pop-up med punktet : Sletter alt ,  den blev markeret, så kørte det.

Jeg takker alle deltagere i denne tråd.
I holdt mit mod oppe til at blive ved med at taste.
Mange tak !!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2016 - 21:54 #11
Hvordan landede du på 8.1?
Kunne du gendanne til 8.0 og herefter opdatere til 8.1?
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2016 - 22:17 #12
Ja!! Jeg havde fået Win 8 ved at gå tilbage til Fabriksinst.
Så hentede jeg Værktøj på Microsoft sider, hvor der var mulighed for gå fra 8 til 8.1.
Under instl. dukkede 2 Pop-up op, den ene havde jeg set under mine mange forsøg : Vil du bevare ??
Den anden havde også 2 muligheder , men også en 3. : Slet alt !!
Den tastede jeg, så kørte instl af Win 8.1 hurtigere end jeg havde set under alle mine andre forsøg.
Avatar billede ranni Forsker
12. juli 2016 - 22:13 #13
HURRA  HURRA .
Efter mine mange problemer med at få gratis Windows 10 er det lykkedes at komme tilbage til oprindelige Windows 8.1. og alle mine programmer.
Jeg havde gemt alle mine mails fra de firmaer , jeg havde købt downloads programmer af.
Desuden har jeg gemt alle downloads filer og nøgler på USB.
Kun Nero.com var der lidt problemer med.
Nu kører det bare igen, selv Flipalbum og Lightscribe kører nu igen i WINDOWS 8.1.