Avatar billede bosthebi Novice
09. juli 2016 - 18:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ramblokke

jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan sætte forskellige ramblokke på samme bundkort. Jeg har 2 ramblokke DDR3 1333 2x4 GB og 1 ramblok DDR3 1600. Kan man sætte dem sammen på 1 bundkort?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2016 - 20:05 #1
Det kan man godt (som hovedregel) - men du vil altid køre med den laveste fælles nævner (altså den langsomste blok)
Forudsat at du har plads til dem altså
Avatar billede bosthebi Novice
09. juli 2016 - 21:42 #2
Mange tak for oplysningen. jeg ville jo ikke risikere at brænde noget hvis jeg kombinerede dem.
Jeg vil straks installere den ene 8 GB ramblok.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
10. juli 2016 - 11:29 #3
men.... din memory har nu kun halv bandwith fordi du mister dual channel memory...

her er lidt læsestof omkring memory og dual/tripple/quad memory channel arkitektur:
http://www.hardwaresecrets.com/everything-you-need-to-know-about-the-dual-triple-and-quad-channel-memory-architectures/