Avatar billede LinetteF Juniormester
11. juli 2016 - 21:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video/audio hakker

Jeg har to tv-serier til at ligge på min computer, som jeg gerne vil se.

Jeg plejer at bruge VLC Player, men her hakker videoen konstant, og billedet bliver gråt. Jeg har nu forsøgt mig med MPC-HC, MPC-BE, GOM og DIVX, men i alle disse hakker lyden.

Processor: AMD Turion? X2 Dual-Core Mobile RM-75 2.20 GHz
RAM: 4,00 GB
Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD 4650

Jeg kan se, at medieafspillerne bruger over 80 % af CPU.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 15:26 #1
ikke noget. din computer er for langsom
Avatar billede LinetteF Juniormester
12. juli 2016 - 15:59 #2
Men jeg har aldrig tidligere oplevet problemer med at afspille andre film og serier.

Kan det ikke have noget med de pågældende filer at gøre (for høj opløsning eller hvad ved jeg)?
Avatar billede eurositi Ekspert
13. juli 2016 - 11:11 #3
Hvis videofilerne er i fuld HD, er det muligvis nok til at vælte læsset på din computer. Hvad er opløsning og billedhastighed på disse filer? (Afspil en fil og tryk Ctrl+J i VLC)
Avatar billede LinetteF Juniormester
13. juli 2016 - 12:46 #4
Serie 1: 1920x1088 og 23,976215
Serie 2: 1920x1080 og 23,976023
Avatar billede eurositi Ekspert
15. juli 2016 - 00:05 #5
Tak for det. Så er det altså fuld HD opløsning... Har du tidligere kunnet afspille andre videoer i lige så høj opløsning uden problemer?
Hvis du har et TV, kan du prøve at kopiere filerne direkte over på en USB-stik, som du kan stikke i dit TV's USB-indgang. Det vil formentlig afspille dem uden problemer.
Hvis ikke du har et TV, kan du reducere billedopløsningen ned til 1280x720 pixels - f.eks. med dette (sikre) konverteringsprogram: http://www.xmedia-recode.de/en/download.html
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. juli 2016 - 00:24 #6
Det er sandsynligvis ikke problemet, men hvis du har serierne liggene på en usb pen/ekstern hard disk kan det være overførselshastigheden fra den eksterne enhed der er årsagen.

Mvh Mikkel
Avatar billede LinetteF Juniormester
15. juli 2016 - 00:25 #7
Tak for svar! Jeg har før afspillet videoer, som hed 1080p i titlen, men om de rent faktisk var det, ved jeg ikke. Jeg vil forsøge mig ad med dine forslag. Om ikke andet skal jeg alligevel snart have købt mig en ny bærbar pc.
Avatar billede LinetteF Juniormester
15. juli 2016 - 00:38 #8
Tak for forslaget, Mikkel. De ligger dog på min interne harddisk, så det er ikke derfor.