Avatar billede Henrik larsen Novice
16. juli 2016 - 16:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MULIGHED FOR UNIK KODE PER KØB? ORDREBEKRÆFTELSE VIA WIX HJEMMESIDE?

Hej Eksperten/computerworld

Jeg har en hjemmeside der er lavet via Wix.com. Jeg sælger tøj på denne webshop jeg har kørende. Jeg vil gerne vide om der er mulighed for, at jeg kan give hver en af mine kunder, en unik kode hver gang de køber/betaler( Der bliver sendt i ordrebekræftelsen via mail) der gør at hvis de f.eks. ringer til vores kundeservice, og skal bruge hjælp, at de så kannævne deres "unikke kode" og dermed kan jeg tjekke deres ordre.

Vil gerne vide om dette kan lade sig gøre via Wix eller f.eks. hvis man kan leje sådan et program hos et firma og derefter sætte det ind på sin Wix-hjemmeside.

Tusind tak for forhånd!

Mvh.
Henrik Larsen
16. juli 2016 - 17:51 #1
Hej Henrik!

Jeg tror du mangler at nævne noget. Har du ikke allerede en unik kode på ordrebekræftigelsen: Ordrenummer eller fakturanummer?
Avatar billede Henrik larsen Novice
17. juli 2016 - 11:29 #2
Hej Maya

Tak for dit svar!

Nej jeg har ikke sådan en kode, Jeg søger en mulighed så jeg kan give hver enkel bestilling på min side, en unik kode. Dvs. hver gang man bestiller, får man en ny kode. Denne kode skal så angives på ordrebekræftelsen, så mine kunder har den, men samtidig skal jeg også have dem i en database, hvis det kan lade sig gøre inde på wix. Eller hvis nu der var et andet program, så ville det være super.

Mvh.
Henrik Larsen
17. juli 2016 - 11:40 #3
De svarer selv på det her:
https://www.wix.com/support/html5/ugc/587d5eac-989a-4533-bbf0-a46f55f19a5f/e887d641-0fc4-46fb-813e-3f02e57f9ea4

Evt. får du noget ud af at lade betalingerne gå igennem en anden gateway som de selv nævner det Paypal osv.
Avatar billede Henrik larsen Novice
17. juli 2016 - 11:49 #4
Tusind tak for svaret!

Jeg må se hvad jeg kan gøre så.

Hav en god dag :)
17. juli 2016 - 12:04 #5
Tak og i lige måde. Beklager jeg ikke kunne gøre mere. Jeg forsøgte at få adgang til mulighederne i Wix, men det krævede ligesom en opgradering.
17. juli 2016 - 12:05 #6
Kunne man evt. få hjemmesidens adresse, hvis man nu skulle finde på at købe noget :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juli 2016 - 12:14 #7
Hej Henrik

Du nævner "Hvis der var et andet program"
Har i anden forbindelse konstrueret noget der kunne ligne det du efterspørger. Det er med basis i Microsoft Office via VBA-kode (programmeringssproget heri).
Det er i forbindelse med reklamation fra kunder der efter denne får tilsendt "en erstatning" via en mail med en konstrueret kode. Denne gemmes i systemet og kontrolleres når/hvis kunden dukker op.
Måske kunne det integreres i dit system på en eller anden måde.
17. juli 2016 - 12:28 #8
Der er også muligheden for at lave en browser extension til Google Chrome som vedligeholder en database med ordre id'er og indsætter et nyt til sidste i ordreteksten hver gang du behandler en ordre i systemet. Den slags er jeg god til, men det kræver at jeg får adgang til at se hvordan ordre behandles på din side i systemet.