Avatar billede Mortendg Praktikant
22. juli 2016 - 12:04 Der er 2 kommentarer

Ny bærbar til spil

Hej Alle

Da min gamle Toshiba bærbar for nylig er stået af, har jeg brug for en ny.
Desværre er jeg ikke expert i pc hardware, så jeg håber i kan hjælpe mig lidt ift. mit valg.

Mit budget er omkring 5-6k, og jeg er med på, at budgettet måske er lidt lavt ift. de rigtige gode bærbare beregnet til spil. Men en stationær pc er desværre ingen mulighed.
Derfor er det sådan set bare bedst mulige køb for pengene og jeg har derfor fundet følgende 4 bærbare der kunne være aktuelle:

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=12483904;13625741;13693169;13617282

- Lenovo 700-15ISK 80RU
- Acer Aspire E 17 E5-773G-529H
- ASUS VivoBook X556UQ DM094T
- Acer Aspire E 15 E5-575G-55G8

Jeg har ingen prefærencer vedr. producent (dog ikke Toshiba, da denne virkelig har givet udfordringer), så jeg er egentlig åben for andre forslag også.

Jeg er dog mere eller mindre kommet frem til at den gerne skulle indholde SSD harddisk.
Farve, vægt osv. betyder intet og jeg har heller ikke brug for DVD drev.
Det der betyder noget er udelukkende hvad der kan trækkes ud af maskinen dvs. hastighed og grafik osv.

Håber i kan hjælpe med et par gode råd og anbefalinger

På forhånd tak
/Morten
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. juli 2016 - 15:22 #1
Personligt havde jeg nok satset på en nyere brugt og dermed fået mere valuta for pengene. Der sidder altid en eller anden "nörd" derude og vil have det nyeste af det nyeste og derfor sälger sin "gamle" bärbare for en slik.
Avatar billede Mortendg Praktikant
25. juli 2016 - 19:37 #2
Ikke nogen dum ide.
Jeg tror dog jeg føler mere for en ny, så jeg har garantien med.

Af min 4 muligheder, hælder jeg nok mest til Lenovoen, pga. Ram og grafikkort.
Men som sagt er jeg langt fra ekspert, så overser jeg noget på Lenovoen, der muligvis kunne være en dealbreaker ift. de andre 3?