Avatar billede oOCarstenOo Mester
22. juli 2016 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Windows 7 eller Windows 10 til Gaming????

Hejsa min søn har købt en MSI Nightblade Stationær PC, h vor der er instaleret Windows 10 på, men han er mere til Windows 7, så går spørgsmålet på, er Win 10 bedre end Win 7 når vi snakker Gamer PC´er eller er det fuldstændig underordnet hvilket styresysten man bruger..?:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. juli 2016 - 13:53 #1
Generelt er det vel underordnet, men tänk på at kommende spil måske ikke er kompatibelt med win7.
Avatar billede Slater Ekspert
22. juli 2016 - 13:56 #2
DirectX 12 fungerer kun på Windows 10. Der er ikke så mange spil der benytter DX12 endnu, men de begynder at komme, og så vil det være rigtig dumt at hænge fast i et gammelt system, der ikke understøtter det, for der er en væsentlig ydelsesforskel, for ikke at tale om nye features.

Til gengæld er der stadig visse spil, der bare ikke kan køre på Windows 10, men som godt kan på 7. Prototype 2 er et af dem. Det er som regel lidt ældre spil, dog, og som michael stim siger, så vil nyere spil muligvis kun understøtte Windows 10.

Under alle omstændigheder er det ikke en god plan, at hænge fast i et operativsystem, der ikke længere er officielt understøttet. Og forskellen på 7 og 10 er ret lille, rent interfacemæssigt.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
22. juli 2016 - 15:12 #3
Super duper så fik vi det på plads og mange tak for hjælpen:)
Avatar billede Jonathan Jørgensen Praktikant
22. juli 2016 - 15:49 #4
tag og få Windows 10 da du stadigvæk kan kører alle de spil du vil du skal blot højre klikke på spillet gå i egenskaber så er der 6 faner du vælger kompatibilitet så kan du se kompatibilitetstilstand så kan du vælge fra windows 95 til windows 8 og du er klar til alle de nye spil som kommer med DX12
Avatar billede oOCarstenOo Mester
22. juli 2016 - 18:41 #5
Ja okay det vil jeg da lige huske, mange tak for det er der nogle specielle ting man skal slå til eller fra for at få de optimale spilinstillinger i Win 10 eller Team..??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2016 - 18:44 #6
For en god ordens skyld, saa stoppede Win 7 mainstream support i Januar 2015, men der er extended support indtil Januar 2020.

Og extended support inkluderer security updates, hvilket nok er det vigtigste for den typiske privat bruger.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
23. juli 2016 - 13:14 #7
"arne_v"
Tak for det, det var jeg så heller ikke lige klar over.:)