Avatar billede cht22 Professor
23. juli 2016 - 18:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu deling af mappe med Windows 7

Hvorfor kan jeg ikke få adgang til den delte mappe i Ubuntu 14.04? Jeg har lige lavet en ny installation af Ubuntu.

Jeg har fulgt denne vejledning:
https://help.ubuntu.com/community/How%20to%20Create%20a%20Network%20Share%20Via%20Samba%20Via%20CLI%20(Command-line%20interface/Linux%20Terminal)%20-%20Uncomplicated,%20Simple%20and%20Brief%20Way!

I Windows får jeg fejlmeddelelsen:
Det angivne netværksnavn er ikke længere til rådighed.

Jeg har prøvet at oprettet netværksdrev i Windows, men jeg kan ikke komme ind på det. Når jeg klikker på drevet får jeg den nævnte fejlmeddelelse.

Jeg har også prøvet at dele mappen ved at bruge gui i Ubuntu ved at bruge denne vejledning:
http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/565819/how-to-share-a-folder-in-ubuntu-1404-local-network/

Men det giver samme resultat.
Avatar billede cht22 Professor
23. juli 2016 - 18:32 #1
Linket bliver ikke vist rigtigt, så her er linket:
http://kortlink.dk/mr9k
Avatar billede cht22 Professor
24. juli 2016 - 18:35 #2
Jeg prøvede lige med en Windows XP klient. Der kunne jeg se indholdet af den delte mappe. Men der var problemer med at oprette mapper og kopiere filer til den delte mappe. Det lykkedes at oprette en mappe, men i de fleste tilfælde når jeg åbnede den delte mappe, så kom der samme fejlmeddelelse som i Windows 7.

Så er der nogen der har en ide om det er i Ubuntu eller Windows der er et problem?
Avatar billede cht22 Professor
26. juli 2016 - 00:00 #3
Jeg er gået over til Ubuntu Server der er ingen problemer.

Dog skal man lige huske at oprette mappen før man bruger chown, hvis man bruger den vejledning jeg har skrevet et link til.
Avatar billede cht22 Professor
30. november 2016 - 14:25 #4
Nu har jeg også fået installeret gui på Ubuntu Server og programmerne Firefox, Xterm og rdesktop

Så nu fungerer det som det skal.