Avatar billede tbsandau Novice
30. juli 2016 - 21:47 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Hvor mange RAM

Hej.

Jeg vil opgradere rammene i min ultrabook. Det drejer som om følgende model: Samsung Serie 7 NP730U3E-S03SE. Det er pt. udstyret med 6GB (2+4)...

Jeg kan bare ikke gennemskue hvor mange ram den kan håndtere? Og jeg synes at forstå man kun kan skifte det ene ram modul?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juli 2016 - 21:56 #1
Ved godt man ikke skal stole på alt man læser på nettet, men fandt denne: http://www.theverge.com/products/series-7-ultra-730u3e/6387
Der skriver de op til 16gb og passer det, så kan du sagtens. Men kan du ikke komme i nærheden af f.eks. 2 x 4gb eller 2x8gb og teste inden et endeligt køb ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juli 2016 - 21:59 #2
Avatar billede tbsandau Novice
30. juli 2016 - 22:28 #3
Tak for hurtigt svar.
Computeren er 3 år gammel, så det er for sent at teste inden jeg køber ;) Jeg er mere ude i at skulle booste den lidt.

Jeg har set nogle videoer på nettet, og så vidt jeg kan se, er det formegentlig kun den ene RAM klods man kan skifte?! Er jeg den eneste der forstår det sådan?

//Tim
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juli 2016 - 23:44 #4
Som jeg lige læser i comments på denne video, så skulle 2gb være indbygget, så du kan smide en 8gb klods ekstra på og få 10gb samlet.

https://www.youtube.com/watch?v=WrVsClRcHCw

Men hvis du har mod på det, så er det da at åbne den i første omgang og se hvordan det tager sig ud inden i. :)
Husk tricket med papirklippen til at slukke den.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. juli 2016 - 23:45 #5
Med 2 ens ram klodser kommer du nok til at køre dual channel ram - hvilket er en fordel hvis der skal læses store ting fra ram.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 06:42 #6
Avatar billede tbsandau Novice
31. juli 2016 - 07:28 #7
Tusind tak for hjælpen alle sammen.

Mit spørgsmål må betragtes som besvaret.

Er point systemet helt væk fra det gamle elsperten?

//Tim
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 09:27 #8
Ja der er heldigvis ingen Point system længere Du vælger bare løst på dem der har ledt dig på vej :-)