Avatar billede Jannickhess Professor
01. august 2016 - 21:21 Der er 7 kommentarer

HP Batteri, Pallvion

Mit batteri i min HP Pallvion, er stået af, helt tomt for strøm, og kan ikke oplade mere. Mit batteri har ellers virket upåklageligt - men brugte dog ikke af dette meget,

Kan jeg evt selv gøre noget, for at få det til at kunne oplade det igen?

Jeg husker nemlig en udsendelse fra vidst nok Kontant om Batterier, men dog el cykler..

Mit HP batteri var lige 1 år og 4 dage gammelt, - mon det er "programmeret" til at stoppe med at fungere lige efter 1 års Garantien er overskredet?

Der er desværre kun 1 års Garanti på selve Batteriet :-(

Håber på noget hjælp

Hilsen
Jannick
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 22:00 #1
vis Batteri er dødt så er det død ellers https://batterybarpro.com
Avatar billede jamesb Praktikant
02. august 2016 - 01:17 #2
Hej Jannick

Der er lidt misforståelser i forhold til garanti på batterier. Du har 2 års reklamationsret på batteriet. Dog dækker reklamationsretten ikke almindeligt slid på et batteri. Så hvis batteriet er "fuldstændig" dødt. Altså hvis det ikke kan oplades bare det mindste, og der overhovedet ikke er noget liv i det, så er du efter min overbevisning stadig dækket af dine 2 års reklamationsret.

Forbrug.dk har skrevet en udemærket artikel om dette:
http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Reklamationsfrist-paa-batteri-i-baerbar-pc?tc=82C41FD135F84631B234AA2F9A995F1B
Hvis dit batteri blot er slidt ned, vil jeg anbefale dig at købe et nyt HP batteri:
https://opladershoppen.dk/baerbar-batteri/hp-batteri.html

/James
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2016 - 07:57 #3
#2 havde jeg også afprøvet da det kan være en produktionsfejl du ikke kan bære skyld for.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2016 - 05:36 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 06:08 #5
#4  2 profiler på eksperten?
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2016 - 06:12 #6
jannickhess tidligere spørgejørgen har vel skiftet buger navn ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 06:13 #7
Også min tanke :-)