Avatar billede Mads-BS Novice
01. august 2016 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komprimere video

Jeg har over 800 snapchat video'er som efterhånden fylder godt på OneDrive. Og der kommer flere til hver uge.

Hvordan kan jeg komprimere dem uden at skulle gøre det for hver eneste video ?

Jeg har fundet en nogenlunde løsning for at komprimere billeder via det gamle Photo Gallery, hvor jeg kunne ordne en hel mappe af gangen. Men denne kan ikke resize video.

Håber på nogle gode forslag
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2016 - 01:37 #1
den eneste måde er et batchjob, med en converter som virtualdub.
ved komprimering forringes videokvalitet

det var klogere om du undlod at fylde din cloud op med videor. der er jo ikke plads til dem.

komprimere/ødelægge kvalitet, det er en stakket frist. den ender jo med at blive fyldt op alligevel.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. august 2016 - 09:36 #2
Handbrake (http://handbrake.fr) har en batch-konverteringsfunktion, som kan gøre præcis det du efterspørger. Hér er en illustreret guide:
http://www.howtogeek.com/199993/converting-videos-by-the-batch-with-handbrake/
Filformatet er ikke så vigtigt (medmindre du er Apple-bruger). Derimod skal du nok lige eksperimentere lidt på en enkelt klip først for at se, hvad der giver den bedste billedkvalitet ift. den ønskede pladsbesparelse.

Men som sidwave skriver, så er de typiske cloudtjenester ikke det bedste sted at opbevare video.
Avatar billede Mads-BS Novice
07. august 2016 - 23:44 #3
Tak for begge tilbagemeldinger.

Jeg har det fint med at kvaliteten forringes, så længe jeg alligevel ikke kan se forskel når de vises på min laptop.

Jeg har nu afprøvet Handbrake, og det var lige præcis sådan et program jeg ledte efter. Bøvlede dog en smule, da det vente alle videoer ned, men det kunne løses.

Løsningen blev derfor Handbrake hvor videoerne ændres fra 1.920 til 1.280 i stedet for. Dette ændrer fx den ene af de afprøvede videoer fra 145mb til 64mb
Og den sættes nu i gang med at klare alle filer på en gang.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. august 2016 - 11:00 #4
Hvis du manuelt vil styre kvaliteten, skal du ikke vælge et preset (vælg enten Normal eller High profile), men bare ændre Rate Factor'en (RF) ud for Constant Quality på fanebladet Video. Den står som standard på 20, hvilket er et godt udgangspunkt.
Videoer med meget bevægelse/panorering skal komprimeres mindre.