05. august 2016 - 09:46 Der er 6 kommentarer

asus x502c - virker ikke

Jeg stod i det problem at min computer lød som en motor og derfor googlede, og endte frem til at min computer skulle renses - af mig selv.. nu står jeg i den skod situation at den er renset, larmer ikke mere, men nu virker tastaturet ikke mere :( .. alt er , som det ser ud, sat ordentligt sammen igen og jeg løftede kun op, støvsugede langsomt, og satte den sammen igen.. nogen der har et foreslag til hvad en computer dum kvinde som jeg kan gøre ? :(
05. august 2016 - 12:03 #1
HEJ

Har du et extra USB taststur ?

HVis JA, kan du sætte dette på og så kan du "spille" igen.

(det der er sket er NOK (uden at lægge hovedet på blokken) at det fladkabel (det hedder det (sgi) som forbinder dit tastatur og resten af din PC ikke er sat ordentlig i kontakten (eller du har vendt det 180 grader forkert). . Der skal så ldt til for det IKKE virker .. så jeg kendet  det problem...
KRistian
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 13:31 #2
Enig i #1
Der er så vidt jeg lige ser 2 kabler på kortet der monteres på bundkortet
https://www.youtube.com/watch?v=2AGXs6LhzL8
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 13:32 #3
Ser ud til (på video) at det flade kabel let kan falde af, så jeg vil også tro at dette kabel mangler forbindelsen
05. august 2016 - 13:52 #4
Den er nu ordnet og det virker igen.. Men nu piver den :/ som en tinitus lyd fra blæseren ..
05. august 2016 - 15:47 #5
HEJ,

Det er sandsynligvis din Processor blæser, som mangler olie.

Prøv med lidt SYRE-FRI SYMASKINE-OLIE NED I LEJET.  (men det kan være ********* (læs hulens )  svært at kommet til.) Jeg vil anbefale dig at du finder en af dine venner som kan styre det der og ber ham fixe det der.  Det her er temmlig kompliceret, da køleren (den med ribberne) skal sidde 100,0000  pct. korrekt for at give optimal køling. Og i Labtopper er pladsen ikke ligefrem til at rutte med.

(Suk det er mit sædvsnlige problem, de her tastaturer kan ikke stave, så der er masser  fa slåfejl. !)

KR

Hvis der mod forventning er flere blæsere , sæt øret på maskinen og lokaliser den eksakte blæser/ køer. Proceduren er den samme ....
Avatar billede Casper M Juniormester
10. august 2016 - 15:53 #6
Smid den forbi et computerværksted, og forklar problemet. Det vil ikke koste mere en halv times arbejde (kr. 200 fx).