Avatar billede mikkel4478 Juniormester
07. august 2016 - 17:49 Der er 7 kommentarer

HDD to SSD Windows 10

Hej Alle sammen, jeg har fået en SSD sat i min computer, men mit største problem lige nu er hvordan jeg skal få clonet Windows 10 over til min SSD, Jeg har prøvet at installere det for ny, men der er det ikke muligt at bruge min SSD igennem der. Men har set flere der på en måde har clonet den, så ville høre om i har nogle forslag.
Tak på forhånd :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 17:57 #1
Hvis det er en Samsung disk så har de et program til formålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 18:03 #2
Men er det ikke og du ikke har fået noget software med kan andre programmer bruges.
Jeg har selv brugt Aomei Backupper til det. Man gør det at man opretter et system image fra den oprindelige HDD og ligger på et andet drev end c drevet.
Man kan så herefter vælge at resore. Her vælger man så at sætte ssd drevet i og vælger at den skal restore til anden destination, hvor ssd drevet vælges. I indstillingerne skal man så huske at tjekke af at under overførsel, der skal det optimeres til en ssd som der vises på billedet her:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/dn916112(v=vs.85).aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 18:04 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 18:17 #4
Er det en stationær eller bærbar pc?
Er det bærbar skal der være plads til 2 diske i, eller man tilslutter disken over usb adapter
Avatar billede mikkel4478 Juniormester
07. august 2016 - 18:21 #5
Det er en stationær
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 19:26 #6
Har du et dvd drev i den der er sata kan du bruge det kabel til at sætte ssd drevet i den, og få overført dit image.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2016 - 19:55 #7
Ellers kan MiniTool klare det direkte fra disk til disk. Jeg har ikke prøvet AOMEI.
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html