Avatar billede LiseM Novice
10. august 2016 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg cellenavne til cellereferencer

Jeg har et regneark, som jeg bruger til regnskab og hvor jeg har navngivet en del celler som fx "husleje" eller "forsikring".

Det har vist sig ikke at være særligt hensigtsmæssigt, så jeg vil rigtigt gerne have cellereferencerne tilbage (altså fx C7 eller BQ38).

Jeg har søgt i hjælpen, men synes kun, at jeg kan læse: cellereferencer er ikke gyldige navne.

Er der nogen, der har svar på om det kan lade sig gøre, og hvis ja: hvordan??

På forhånd tak og venlig hilsen LiseM
Avatar billede LiseM Novice
10. august 2016 - 16:58 #1
Glemte at skrive, at det drejer sig om Excel fra Office 2013.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2016 - 17:15 #3
Cellereferencer er ikke tilladt:
Navne må ikke være det samme som en cellereference, f.eks C7 eller BQ38 eller R1C1.

Derfor er du nød til at:

Slette et eller flere navne

Klik på Navnestyring i gruppen Definerede navne under fanen Formler.

Klik i dialogboksen Navnestyring på det navn, du vil ændre.

Vælg et eller flere navne ved at benytte en af følgende fremgangsmåder:

Markér et navn ved at klikke på det.

Marker flere navne i en sammenhængende gruppe ved at klikke på og trække i navnene, eller tryk på SKIFT og klikke på museknappen for hvert navn i gruppen.

Hvis du vil markere flere navne i en ikke-sammenhængende gruppe, skal du trykke på CTRL og klikke på museknappen for hvert navn i gruppen.

Klik på Slet. Du kan også trykke på DELETE.

Klik på OK for at bekræfte sletningen.

Knappen Luk lukker kun dialogboksen Navnestyring. Det er ikke nødvendigt at bekræfte ændringer, der allerede er foretaget.
Avatar billede anedi Ekspert
11. august 2016 - 09:25 #4
En lille sidenote. På trods af, at en celle er navngivet kan man godt referere til den med adressen.
Så selvom celle A1 er navngivet "husleje", kan du stadig i en anden celle kalde værdien ved at skrive =A1.

Vh
Anedi