Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 16:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

smtp mx records

Hej allesammen. Jeg har lavet en smtp server på en windows 2008 r2 server. serveren hedder smtp1.*****.dk på port 25 men så kom jeg til at tænke på om jeg skal ha lavet en mx record inde ved gratisdns for at den virker?? Hvis jeg skal ha lavet en mx record skal den så bare hedde smtp1.****.dk?
Hilsen Søren Jensen
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 17:00 #1
Hej Søren

Første vil jeg fra råde dig at bruge port 25, der er alt for meget spam den vej..
det er en god ide at lave en a recoder med smtp1.domain.dk der peger mod din ip men hvis du kun køre en server og alt trafik er rette mod den så er det ikke nåde krav. men en god ide at træk det ud på egen recoder så det er nemt at rette frem over.
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 17:28 #2
Så hvis jeg forstår dig ret skal jeg lave en a record ved gratisdns der hedder smtp1.****.dk?  Jeg kan desværre ikke få den til at åbne andre porte end port 25
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 17:52 #3
hvad mail program bruger du og hvor har du server ?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 17:54 #4
Hvis du kun har en server som både køre mail/web så er det ikke et krav da alt data bliver vider sendt til den.

men køre du eks med en mail server og en web server så skal du have en A recoder der vider sender den til mail server.
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 17:58 #5
Jeg bruger min egen server der både køre web server og smtp server. Skal jeg har en exchange server sammen med alt det andet? Er der andre alternativer til exchange server som er gratis? Mit mailprogram er til mine emails er thunderbird
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:03 #6
Køre du din server hjemmefra ?
hvis ja hvem er din isp ?
hvis det er tdc så er de i fuld gang med at lukke en masse port..
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 18:05 #7
Ja den køre jeg hjemmefra. Det er windows server 2008 r2 server jeg køre. Min isp er Telia
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:11 #9
Så skal du nok lige undersøge hvad port der er åben.. men vil klart anbefale dig at lade være med at køre med port 25..

Men vil klart anbefale dig at smide en a-recoder på..

hvis det er en privat internet så skal du huske at du godt kan miste din ip..
og så skal du rette den i din a-recoder..
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 18:15 #10
Skal jeg ikke lave en mx-record
Lige nu ser min mx record sådan her ud:
Host    Mail Exchange    Preference    TTL    Ændring
******.dk    mx3.spamfilter.cc    10    43200
Slet MX
Ændre
*******.dk    mx2.spamfilter.cc    10    43200
Slet MX
Ændre
*******.dk    mx1.spamfilter.cc    10    43200
Skal jeg ændre dem til min smtp altså smtp1.****.dk
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:17 #11
Nej dem vil jeg ikke rette da de sender data til spamfilter.cc som du give betale for eller hvad ?

det vil mere være hos spamfilter du skal rette hvor den skal sende dem vider til dig på
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:18 #12
men hvis du er lige glad med spamfilet så ja så er det dem du skal rette på
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:21 #13
spamfilter anbefaler også du rette din port fra 25 til anden og der efter rette det i spamfilter admin panel
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 18:22 #14
Okay så skal jeg lige høre om jeg har forstået det rigtigt. Jeg skal bare lave en a record der hedder smtp1.*****.dk på min ip?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:27 #15
Ja jeg vil nok lave en a record med give navn.. mod din ip..
samt rette din smtp port til alt anden en 25 og følge min links
og der efter rette det i din spamfilter admin panel
så kan der gå op til 72 timer før alle dns er klar med din data..
Avatar billede mithril Juniormester
14. august 2016 - 18:45 #16
Jeg siger tak for hjælpen og jeg har sat den sidste bemærkning som løsning
Avatar billede SommerFyr Seniormester
14. august 2016 - 18:53 #17
;)