Avatar billede M.L Novice
14. august 2016 - 17:07 Der er 8 kommentarer

hvordan slår jeg internt tastatur fra på ASUS (A56) bærbar

som overskriften lyder....
har spildt kakao i tastatur og nu er der gået spøgelser i min pc... laver alle mulige forskellige ting på skærmen helt ad sig selv... nogle stykker taster dur heller ikke og nogen skriver andet bogstaver end det er

Har sat et eksternt tatsatur til og vil nu se om jeg kunne slå det andet fra og være heldig at spøgelserne ville forsvinde.. men har ledt OVERALT på pc'en og der er ingen slå fra mekanisme... kun sletning af driver mv., hvilket jeg ikke tør

er rimlig usikker hvad det hele angår... håber nogen har et godt bud på en løsning :)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 17:24 #1
Prøv at deaktivere i enhedshåndteringen.
Avatar billede M.L Novice
14. august 2016 - 17:56 #2
har været der derinde... men der er ingen mulighed for deaktivering
Avatar billede M.L Novice
14. august 2016 - 17:57 #3
man kan kun fjerne driversoftwaren
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 18:22 #4
Ja problemet er jo nok at den vil gendanna det ved genstart ,
Hvad med at åbne og tage fladkablet ud?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 18:31 #5
Avatar billede M.L Novice
15. august 2016 - 05:09 #6
Tak for input :)

Men ja at skifte tastatur var jo det jeg gerne ville undgå da det virkelig synes ret omfattende særligt for sådan en som mig... man skal skille den helt ad og have hele frontstykket af og helt klog på det område er jeg ikke

hvis jeg fjerner driver, kan jeg så finde og installere den igen til?
og hvilken en af dem... der er 2 der hedder  HID-tastaturenhed og en der hedder keyboard device filter

og vil det overhovedet hjælpe på spøgelserne at frakoble tastatur? eller var det bare en fiks ide jeg fik
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 06:56 #7
Du kan glemme at fjerne som jeg skrev i #4 så finder den selv driverne ved genstart!
Vi skal så i registrerings databasen for at deaktivere jeg vil se om jeg kan finde hvor for dig :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. august 2016 - 10:20 #8
Jeg syntes Registrerings databasen bliver for indviklet til en ikke øvet bruger så jeg har lavet en pdf. Vejledning. Åbnes med Acrobat reader
Vejledning
http://www.filedropper.com/tastaturndringer
Der er link til hentning i filen.