Avatar billede Larsen Praktikant
18. august 2016 - 21:05 Der er 3 kommentarer

opdateret til Windows 8.1

Jeg blev "tilbudt" at optimere min pc. det var så opdatering til Windows 8.1. Jeg valgte den model, der skulle beholde alle mine Apps og øvrige programmer.
Jeg havde nogle Microsoft spil, Solitaier, Jigsaw m.m.. Jeg kan sagtens hente dem ind igen via Store. Men når jeg vil åbne spillet, går den ud igen. bliver lagt med på linien forneden. Hvorfor kan jeg ikke åbne dem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2016 - 21:56 #1
Svært at sige præcis, når man ikke har maskinen, men jeg kan forestille mig 2 scenarier...

Nogle apps/programmer er ikke kompatible med ny versioner af windows. Jeg ved ikke hvilken version du er kommet op fra, men sandsynligvis Windows 8.0, og så burde der ikke være nogen problemer.

Men så er der en gang imellem, at opgraderingen for de enkelte apps går galt, måske fordi de ikke har været helt korrekt installeret første gang.

Du burde kunne afinstallere dem fuldstændig, og så installere den igen. Jeg har desværre ikke lige en win8.1, men i windows 10 finder du den i indstillinger - System - Apps og funktioner. Herfra kan du afinstallere en app helt.
Avatar billede Larsen Praktikant
19. august 2016 - 13:27 #2
ole_madsen
ole_madsen tak for svar. Jeg har prøvet at afinstallere og reinstallere mine apps. de ligger også fint tilgængelige. men når jeg vil åbne, kører pause musen bare lidt rundt og så bliver appen smidt ned på linien. Jeg blev af en app anbefalet at opgradere til Windows 8.1, men det virker åbenbart ikke. Er det bedre at opgradere til Windows 10?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. august 2016 - 10:31 #3
Jeg tør så ikke gætte på hvad der kan løse problemet. At opgradere til Windows 10 kan være en udemærket løsning, men koster jo penge i dag. Det er en større opgradering, end fra v. 8 til 8,1, så den rydder mere op.

Alternativt, kunne det være værd at reinstallere PC´en med det oprindelige operativsystem, og se hvordan den så kører.