Avatar billede metony Praktikant
01. september 2016 - 21:23 Der er 1 kommentar

Iphone 6 aktiveringslåst.

Jeg købte en brugt iphone 6 på dba, som nu viser sig at være aktiveringslåst.
Jeg kan ikke få fat i sælger, så det kunne godt tyde på at det er en stjålen telefon, eller andet svindel :(((( .
Når man skal indtaste email og adgangskoden, kan man se det første bogstav af emailen.
Mit spørgsmål er om det på nogen måde er muligt at få opgivet hele emailen, eller på anden måde at få kontakt til måske den rigtige ejer af denne telefon.
Jeg kan få oplyst IMEI: 359254065344731 og MEID 35925406534473.

Syntes det er en lidt klodset måde Apple har valgt at kunne låse disse telefoner på. Det er jo godt nok hvis den bliver stjålet, men hvis den nu kommer i ærlige hænder igen, har man jo ingen chance for at finde rigtige ejer og telefonen er ubrugelig.

Takker for jeres tid.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2016 - 21:42 #1
Telefonen før kunne kobles sammen med en abonnent udfra EMEI. Kontakt dit mobilselskab, de burde kunne sætte den del igang.

Får du så kontakt til tidligere ejer, burde det jo være muligt at få hul igennem til den - uden det, har du købt en forholdsvis dyr brevpresser / dørstopper.