Avatar billede Connie Praktikant
04. september 2016 - 18:59 Der er 18 kommentarer

Netgear

Jeg har en netgear wps som jeg har brugt på min pc ( stationær) til at komme på nettet.
Nu har jeg købt ny pc aspire xc-704 og kan ikke komme på nettet,
Er den ikke kompatibel med den nye pc ( windows 10) ? Skal man ha en driver, hvilket jeg ikke har.
Hvordan skal den aktiveres ? Skal den bare sættes i et usb indgang?
Hvis jeg må købe en ny - hvilken skal jeg så gå efter ??
Håber på hjælp
Avatar billede kurtba Ekspert
04. september 2016 - 22:58 #1
Hvordan var den gamle pc forbundet? Trådløst eller via netkabel?
Du kan ikke bruge usb til netforbindelse.
Den pc du har købt har ikke trådløst netkort, så den skal forbindes til din netgear router via et netværkskabel.
Det er et kabel med rj45 stik i begge ender.
Så skulle det virke uden videre.
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 08:30 #2
Jeg har fundet ud af at jeg har en installations cd, så det er den måde den har været forbundet tidligere.
Min nye pc har ikke cd/dvd drev, så jeg tænker at jeg ikke kan bruge min trådløse netgear mere.
Hvordan kan jeg så komme online - hvilken skal jeg købe ??
Håber du kan hjælpe mig ???
Avatar billede javad Mester
05. september 2016 - 08:55 #3
har du en anden pc til at komme online med og down den her fil https://downloadcenter.intel.com/download/26214 brug et usb til at overføre den til din nye pc og det burde virke
Avatar billede javad Mester
05. september 2016 - 08:55 #4
du skal dog køre filen først
Avatar billede javad Mester
05. september 2016 - 08:55 #5
og download .zip filen
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2016 - 09:06 #6
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 09:17 #7
Det vil sige at jeg først skal sætte cd'en i drevet og køre den og så derefter få den over på en usb ?? Altså downloade den ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2016 - 09:24 #8
Hvis jeg forstår dig ret, forstår jeg ikke de råd der bliver givet... - så jeg spørger lige ind til dit setup, i fald at jeg nu er helt galt på den.

Men som jeg forstår det, har du tidligere benyttet et NETGEAR trådløs USB-stick til din gamle PC, for at komme på trådløst netværk. Og nu vil du gerne have den over på din ny Win10 baserede stationære PC?

Hvis og i så fald... - så skal du have installeret en driver på din ny PC. Den driver skal passe til din NETGEAR USB stick, og samtidig passe til Windows 10.

HVIS der findes en Windows 10 driver, behøver du ikke at købe ny.

Du har nok en router et sted i huset, og den letteste måde du her og nu kan komme på nettet, vil være at finde et rigtigt netværkskabel, og sætte mellem din PC og routeren. Så kan du hente og downloade driveren, og få din PC til at fungere trådløst med dit Netgear netkort.

Hvis du skriver, hvilket modelnummer Netgear dimsen har, kan vi hjælpe med at finde den rette driver.
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 09:32 #9
Det er en trådløs wifi jeg har og der findes ikke noget stik til et netværkskabel. Er det en anden router du mener jeg kan bruge??
Mit netgear har nr WNA3100M-100PES
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 09:36 #10
Ja det er en windows 10
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2016 - 09:45 #11
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2016 - 09:49 #12
Mit tidligere link var til hvis den ikke ville virke i Win 10 så du kunne anskaffe dig en ny!
men da du opgav nummeret var det jo blot at bhente en driver der virker med Win 10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2016 - 09:51 #13
Du kan vælge at kopiere driverfilerne over på en USB stick fra en anden PC, der er forbundet til internettet.

Men de specifikationsark jeg kan finde over aspire xc-704 på nettet, fortæller altså at der både er kablet netværk og trådløst netværk indbygget - deraf Jarvads link til Intel driversoftwaren.

Men på en ny PC burde den være installeret i forvejen - så er du sikker på du i virkeligheden ikke i forvejen har trådløst netværk indbygget i PC´en, men bare ikke har opdaget det, og fået den konfigureret til dit hjemmenetværk?
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 09:51 #14
Det vil så sige at jeg downloader til en usb og installerer på den nye ; så skulle det virke uden kabel ??
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2016 - 09:57 #15
Du skal lige huske at den skal Unzippes først
Hvis værktøjet ikke findes på den pc hvor du downloader så hent det
http://kortlink.dk/google/n5b3
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 09:59 #16
Den nye pc har ikke trådløst netværk, så det forstår jeg ikke. Der er kun et netværkskabel.
Nu er det sådan at jeg heller ikke kan få min usb port på min bærbare til at fungere, da jeg fornylig har afinstalleret mine drivere, da den ikke fungerede godt. Og når jeg sætter cd driverne i vil den ikke installere,. Så jeg har virkelig et problem.

Tak for hjælpen, jeg må forsøge om jeg kan få det hele til at virke
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2016 - 10:07 #17
Prøv at gå i kontrolpanelet og vælg enheds håndteringen!
Hvis der er anmærkninger ved USB så højreklik på enheden og vælg opdater lad bare windows finde den!
https://billedeupload.dk/images/jqZz5.jpg
Avatar billede Connie Praktikant
05. september 2016 - 10:24 #18
Jeg har kigget i enhedshåndtering, men der er slet ikke nogen usb...