Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
05. september 2016 - 12:50 Der er 4 kommentarer

forkert tast i numerisk tastatur - windows 10

hej

Jeg har reinstalleret en stationær PC fra 2012 med ny SSD HD og Windows 7 DK 64 bit. Jeg har siden opgraderet Pc'en til Windows 10 DK.

Jeg har en laptop født med Windows 8 DK og siden opgraderet til Windows 10 DK.

Begge PC'ere har numerisk tastatur, den stationære via et trådløst fra Logitech, den bærbare med indbygget tastatur.

Tasten over 8 på det numeriske tastatur burde være / Nogle gange er tasten så en - i stedet. Tasten over + på det numeriske tastatur hasr også en - , så nu har jeg 2 taster med - og ingen / på det numeriske tastatur.

I første omgang havde jeg mit Logitech tastatur mistænkt, men da en bærbar med indbygget tastatur har samme fejl, så kan det ikke være det.

Sprog m.v. er sat til dansk. Forslag til løsninger er velkommen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2016 - 18:25 #1
over 8 er der - på us-keyboard. Så fjern det pr standard installerede us-keyboard - I bruger ved kun dansk/nordisk layout.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
05. september 2016 - 19:46 #2
Tak. Under tastatur i kontrolpanelet kan jeg ikke vælge us-keyboard - eller andre sprog. Under sprog har jeg kun dansk med dansk tastatur layout. Hvor kan jeg ellers rette hende?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2016 - 20:12 #3
mystisk, at det er på begge - men prøv med venstre alt + shift - det skifter. Når det kun er en gang i mellem, og på begge dine maskiner, så kan jeg forestille mig, at det er en tastefejl du har 'indøvet'.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2016 - 07:31 #4
kan det måske have noget med et (eller flere) særlige programmer at gøre? I dette tilfælde vil du også kun nogen gange have problemet (inden i programmet) men ellers ikke.