05. september 2016 - 23:27 Der er 2 kommentarer

PC med trådlæs skærm (og måske USB)

Hej folkens.

Jeg har længe tænkt at jeg gerne ville have en pc stående i et skab et sted og så en trådløs skærm, mus og tastatur jeg kan tage med hvor hen jeg vil (inden for en vis rækkevidde selvfølgelig) og så bruge tingene der. Trådløs mus og tastatur har jeg ret nemt klaret, men hvordan med at få signalet fra min pc til min skærm trådløst? Det skal siges at jeg ønsker dette skal være den eneste skærm der er tilkoblet den pc, så når jeg tænder skærmen (og pc'en er tændt), skal der komme billede på. Jeg skal ikke ind i flere indstillinger hver gang jeg vil bruge dette setup. :) Altså leder jeg efter noget a la trådlæs HDMI/Display Port.

Som bonus info har jeg pt en DELL skærm som sidder på en fod med indbygget USB3.0 hub. (http://accessories.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&sku=452-BBIR) Altså er det eneste kabel der går i min pc(bortset fra strøm), et USB3.0 kabel. Igennem dette føres altså min mus, tastatur, tegneplade og evt andre usb-dimser, samt signalet til skærmen. Derfor tænker jeg at noget trådløst usb3.0 udstyr (hvis sådan noget findes) måske også kunne løse opgaven. :)
Avatar billede sonalias Seniormester
06. september 2016 - 08:48 #1
Umiddelbart lyder det mere som en Windows tablet med bluetooth mus/tastatur eller en ASUS zenbook.
Alternativt kunne være noget ala en Airtame, men tror du aktivt skal vælge at dele indholdet fra serveren hver gang du vil bruge løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2016 - 09:00 #2
Du kan bruge noget WiDi (Wireless Display) - men den har nogen udfordringer, som du skal tage hensyn til...læs evt. denne indlæg:
http://www.computerworld.dk/art/101481/forbind-computeren-til-stuealteret-uden-kabler
Også tror jeg, at du (igen) fysisk skal vælge skærmen - men jeg har for lidt erfaring til at være helt sikkert - måske noget makro kan hjælpe her?