Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 10:19 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Spanske kommandoer i modulos, men ikke i programmos. WHAT? Ønsker det nada

Min Access opfører sig mærkeligt, for jeg har danske menupunkter i databasen, men spanske (tror jeg) i modulerne. Jeg ønsker danske over det hele. Jeg prøvede at flytte databasen til en anden pc med det resultat, at når jeg opretter en ny access database på den nye pc, laver den det samme nummer! Spanske-virussen er flyttet med!
What to do?
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 10:54 #1
Never heard af that before ..
If you open access directly what languages do you see?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 11:13 #2
Danish. It's weeeeeard. Jeg føler, at jeg har fået spansk syge.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 11:18 #3
I "File->Indstillinger->sprog" har jeg:
Vælg redigeringssprog:
Dansk(Standard)
Engelse

Vælg sprog til brugergrænseflade og Hjælp (begge steder):
1. Dansk <Standard>
2. Samme sprog som i ...
3. Spansk (español)

Jeg har ALDRIG valgt spansk i nogen som helst sammenhæng. Programmet har ALDRIG været ude af huset. Jeg har aldrig været i Spanien.

Er der ikke et generelt sted, hvor man kan slette alle andre sprog end dansk og US/EN?
Avatar billede jensen363 Forsker
08. september 2016 - 11:38 #4
Uden at vide hvordan du har fået den spanske version, skulle det være muligt at fjerne den igen ..... hvilken version af Access benytter du ?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 11:47 #5
Ja, det skulle man mene. 2016.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. september 2016 - 11:59 #6
Options > Language

I den øverste blok har jeg mulighed for at tilføje / fjerne sprog efter eget valg
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 12:09 #7
Det har jeg også, men spanskeren vil ikke gå væk og kan ikke fjernes, og selvom jeg ikke har valgt den, er den stadig i modulerne.
Jeg kunne prøve en reinstallering af office, men når dette ged kan flyttes fra én pc til en anden, tror jeg ikke, at det hjælper...
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 12:21 #8
Any chance of seeing dB without data?
Avatar billede jensen363 Forsker
08. september 2016 - 12:30 #9
Jeg har ingen umiddelbare løsninger ud over en  reinstallering af office
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 12:32 #10
terry: Yes, men jeg har glemt din mail-adresse :-/
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 12:39 #11
ekspertenATsanthell.dk :-)
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 12:41 #12
Not sure a re-installation of office will help, if problem is on more than one PC then it looks as though its the actual dB and not office which is the problem
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 13:04 #13
Strange!
I dont get the problem here so I dont really understand what you say in original question.

"Jeg prøvede at flytte databasen til en anden pc med det resultat, at når jeg opretter en ny access database på den nye pc, laver den det samme nummer!"

Isnt that what we've just done?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 13:08 #14
agree - sent :-) Thnx a lot!!
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 13:15 #15
just commented above ...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 13:29 #16
Jeg forstår til gengæld ikke, hvad du skriver. Men hvis du ikke får fejlen, kan jeg slet ikke forstå det.
Vi må se på det senere, jeg skal til møde
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 14:14 #17
I dont get the error, all menus are in English as I expect them to be.

"Isnt that what we've just done? "

You say that you get the error if you move the dB to another PC, yes?

But by giving it to me we are also moving it to another PC, and I dont get the error!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 14:49 #18
Well, even more strange!
Did you see my screen shot via mail?
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 15:22 #19
yes, very strange.

If you create a new dB I assume the problem is there also? If not then you could try creating a new dB and import all objects.

I assume the dB you sent to me is a copy of the original and you havnet done anything to change it?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 15:33 #20
It is,,,, Nej, det hjælper ikke. Ja, det er den oprindelige. Jeg kan lave en helt tom og sende dig?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. september 2016 - 15:37 #21
Done.... Det er samme problem...
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2016 - 15:50 #22
just look at what you sent...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2016 - 18:59 #23
I am sure, that the karma from you, Terry, helped vanishing the problem. It went over a few weeks after, and I haven't -knock on wood- seen it since!
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2016 - 19:18 #24
:-)
Well I'll cross all my fingers and toes that it doesn't appear again. Very strange though