Avatar billede Lars8960 Mester
11. september 2016 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Verbatim 2 TB HD fungerer ikke på en anden PC

Jeg har anvendt en extern Verbatim 2 TB til at kopiere nogle filer fra min stationære PC til min Laptop. Det er gået fint med at lægge filerne over fra min PC. Jeg har også kunne læse overspillede filer på HD.
(Før jeg satte HD til min PC har jeg haft den tilsluttet et Samsung TV med det formål at optage udsendelser.)
Ved tilslutning til min Laptop opstår det store problem, at intet vises.
Til gengæld har jeg fået følgende fejlmeddelelser:
"Placeringen er ikke tilgængelig. Forkert parameter"
"Du skal formatere disken i drevet, før du kan bruge den"
"Disken indeholder ikke et genkendeligt fil system. Kontrolér at alle filsystem drivere er indlæst, og at disken ikke er beskadiget."

Hvad gør jeg nu?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2016 - 23:41 #1
Prøv at se denne
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/982882
Forslag fra "FinnRasmussen"
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. september 2016 - 00:20 #2
Du skal ikke formatere eller skrive til den hvis den indeholder noget du vil bevare redde. Herunder optagelser fra TV.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2016 - 07:04 #3
Du kan kun bruge den til Dit Samsung TV i det den har en special Formatering som er låst hvis du ser den i diskmanageren står det p den og du kan intet ændre.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2016 - 16:36 #4
Jeg har lavet en.
Vejledning hvis du har du fortrudt brugen som optager og vil tilbage til PC: Brug.
Den låste disk---- https://billedeupload.dk/images/yCrJF.jpg
Kør CMD som Administrator.
https://billedeupload.dk/images/H2ix5.jpg
Du kan kopiere sætningen efter ?skriv? og sætte direkte ind i Prompten!
1 Skriv diskpart
2. Skriv list disk
3.Skriv select disk ?  Hvor ??? kunne være disk 2 som på billede
4. Skriv list partition
5. skriv select partition 1
6. Skriv clean all
Fjern disken
Forlad Commandoprompt åbn disk manageren og formater din disk!
https://billedeupload.dk/images/OXyMp.jpg
PS. Du kan med fordel vælge GPT med NTFS Partitioner. Her kan disken deles i op til 26 Partitioner
Avatar billede Lars8960 Mester
21. september 2016 - 17:14 #5
Mange tak Poku 1. Jeg forstår din fyldestgørende forklaring;-)