Avatar billede Calle5463 Forsker
12. september 2016 - 10:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installering af dropbox på andet drev end systemdrev

Mit systemdrev (c) er ikke ret stort. Jeg har derimod nogle noget større d-, e- og f-drev.

Dropbox vil ikke (eller rettere: jeg kan ikke finde ud af at- ) installeres på andet end c-drevet, og det skriver de også i deres anbefalinger.

Men, men men:
Kan det lade sig gøre og hvordan?
Hvad er ulemperne (der må være nogen siden dropbox har en mening om det)?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2016 - 10:12 #1
jeg har mine cloud-programmers data liggede på d-drevet. Det kører glimrende.
Dropbox:
Indstillinger / afbryd synkronisering midlertidigt
Indstillinger / præferencer / konto / flyt
og efter flytning, så sæt synkronisering til igen.
Bemærk, at dropbox altid tilføjer et /dropbox til placeringen, så hvis du vil have det på d:\dropbox, så skal du bare flytte til d:\
Avatar billede Calle5463 Forsker
12. september 2016 - 10:45 #2
Tak claes57, det virker .......
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2016 - 11:12 #3
du kan i øvrigt flytte onedrive på næsten samme måde. Jeg har lige sendt denne opskrift til en anden bruger:
i stifinder opretter du en onedrive-mappe der, hvor det skal ligge (fx d:\onedrive)
højreklik på onedrive ikon i systembakken, vælg indstillinger
i fanebladet Konto klik på 'Fjern tilknytning fra denne computer'
Så dukker der et login billede op, og her kommer det vigtige
først skal du angive din email, dernæst adgangskoden, og så er der et 'her er din mappe' billede - der står ca midt i et lille link med 'skift placering'
Klik på det link, og du kan pege den ned på d:\onedrive
- så er du næste færdig - vent til onedrive-ikon ikke længere opdaterer (den blå gnyf skal være væk). Du kan nu slette c:\brugere\dit brugernavn\onedrive mappe, da alle ting deri nu ligger på d:\onedrive.