Avatar billede Hansen Praktikant
15. september 2016 - 12:04 Der er 3 kommentarer

Computer genstarter tilfældigt

Hej!

Min computer (som er af ældre dato) er den sidste uge begyndt at opføre sig underligt. Det kommer til udtryik idet den genstarter i tide og utide uden nogen advarsel eller BSOD. Det sker både når jeg ser film, spiller eller blot når jeg arbejder i word. Jeg mistænker selv PSU'en, men den fik jeg udskiftet for 1½ års tid siden.

Logbog angiver følgende:
"Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet."

Hændelse-ID: 41
Kilde: Kernel Power

Jeg har selv forsøgt følgende uden held:
Komplet genistallering af windows
sfc/scannow viser intet abnormt
FurMark stresstest fremkalder ikke reboot
Memtest86 viser ingen fejl på ram
Ingen malware eller lignede
Alle drivere er up-to-date

Specs
PSU: Corsair 650W TX
GPU: GeForce GTX560
CPU: i5-2500 3.3GHz (Sandy Bridge)
Styresystem: Windows 10

Hvad kan jeg yderligere foretage mig?

Mvh
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2016 - 12:41 #1
Det kan väre at CPU bliver for varm. Har du checket temp på CPU? Findes masser af program som kan göre det.
Avatar billede Hansen Praktikant
15. september 2016 - 12:51 #2
Jep, jeg har brugt CoreTemp, og CPU ligger på ca. 51C på alle kerner, og det er under gaming vel og mærke :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2016 - 13:34 #3
Og du har ikke mulighed for at låne en PSU et par dage?