Avatar billede xjln Juniormester
15. september 2016 - 19:08 Der er 7 kommentarer

Ny pc, software til at flytte indstillinger mv.?

har fået ny pc og findes der så ikke program der kan flytte/kopierer dokumenter, indstillinger mv fra den gamle til den nye - ganske som man kan mellem 2 Mac's??
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2016 - 19:29 #1
Fra hvilket styresystem til hvilket styresystem
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2016 - 19:30 #2
Avatar billede xjln Juniormester
15. september 2016 - 20:22 #3
poko1; win10 til win10
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2016 - 20:33 #4
du kan dele dine mapper (billeder og dokumenter) med onedrive, så er de på plads - husk at give pc tid til at sende data til skyen. Indstillinger huskes af sig selv når du logger på med samme id på den nye pc.
Email - hvis du har et program lokalt, så skal du selv flytte data. Fx Thunderbird. Men de konti, der er sat til imap rettes af sig selv for de seneste data (vil du gemme lang tid tilbage, så backup med mozbackup).
Browser: log ind med samme id i samme browser (google chrome husker dine data, firefox også osv - men du kan ikke springe fra firefox, og regne med at chrome så er 100 på, hvad du har gemt af koder)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2016 - 20:56 #5
Jeg har flere gange flyttet indholdet fra Brugermappe til  Brugermappe.
Dokumenter Billeder Musik Video Foretrukne. og gem dine mapper APP Data så du kan importere dine mail.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. september 2016 - 22:13 #7
Fra nu af og frem til August 31, 2016, vil Microsoft tilbyde software til ikke-kommercielle PC-brugere til at hjælpe dem med at overføre filer fra en gammel PC til Windows 10 (det vil også arbejde for at flytte filer til en ny Windows 8.1 PC ? en). Det vil ikke tillade overførsler af fulde ansøgninger.