Avatar billede Finn Novice
24. september 2016 - 13:16 Der er 2 kommentarer

Fyldt c drev

Hej alle. Jeg har købt en helt ny HP computer. På mit drev c: har jeg 109 GB og er nu fyldt helt op. På mit Drev d: har jeg 1,8 Tb, men hvordan får jeg flyttet ting fra drev c: til d, så jeg kan bruge min computer?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2016 - 13:50 #1
de 4 store mapper, der er lette at flytte er: dokumenter, billeder, musik, video. Og det er samme opskrift:
i stifinder højreklik på fx musik, vælg egenskaber. Fanebladet Placering - så kan mappen flyttes til fx d:\musik.
Tilsvarende med de 3 andre.
har du meget i onedrive, dropbox, google drev, så kan de også flyttes - men det er lidt mere besværligt.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. september 2016 - 22:39 #2
Alle billeder, videoer, lydfiler og synkroniserede mapper samt programmer, bortset selvfølgelig fra Windows-mappen, bør flyttes til D-drevet (eller til et ekstern harddisk eller et cloud-drev).
Du bør altid have mindst 15-20 gb fri på C-drevet, ellers risikerer du, at din computer kører langsommere, end den burde.

Men hvis du har gjort alt dette, og du stadig har pladsproblemer på C-drevet, må d gerne skrive igen. Der er nemlig nogle skjulte mapper på C-drevet, som nogen gange fylder unødvendigt meget.