Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 18:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke nulstille min windows 10

Jeg har fået en hårdnakket virus, som har resulteret i at jeg har besluttet at nulstille min maskine... den trænger også til at få renset op.

Så jeg har self. lavet en backup af alle mine filer. Og nu vil jeg så gerne nulstille maskinen, men den kommer bare med en fejl at Der opstod en fejl og at den ikke kan nulstille.

Maskinen er oprindeligt født med Windows 8 og sener opgraderet til Windows 10.

Jeg har søgt vidt og bredt på hvad jeg kan gøre, men ikke fundet nogen løsning, så hvad gør jeg ?
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 18:23 #1
Præcis formulering: Der er opstået et problem under nulstillingen af din computer. Der er ikke foretaget nogle ændringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2016 - 18:39 #2
Har du et Windows 10 medie (usb eller dvd) i maskinen når du nulstiller?
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 18:40 #3
Nej det har jeg ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2016 - 18:53 #4
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 18:56 #5
ok kigger på det senere
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2016 - 19:06 #6
Har lavet en vejledning Til hvordan du laver en Win 10 USB / DVD
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2016 - 19:23 #7
Tak poko1 :-)
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 19:51 #8
poko1: skal det forstås sådan at jeg skal slette alle apps på min pc før jeg kan nulstille den? er det derfor jeg får den fejl?
Hvis jeg laver den der USB / DVD flytter virusen så ikke bare med over ?
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 20:07 #9
Det er jo ikke en opgradering af windows 8... jeg har windows 10 installeret og skal have nulstillet min computer, så jeg kan slippe af med den irriterende virus.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. september 2016 - 20:08 #10
Det du gør er at du i første omgang downloader en ISO Fil hvor du vælger om det skal være til USB Eller DVD som du selvfølgelig har sat i så den er klar når du kommer til punktet hvor den opretter mediet Hvis du vælger USB får du at vide at alt på USB Nøglen bliver slettet og der kommer ikke andet på mediet end installations filerne.
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 20:31 #11
Det bedste ville i virkeligheden være hvis jeg kunne fjerne den irriterende virus... men er nu ved at lave den USB og scanne med Malwarebytes.
Avatar billede Fauerflora Novice
28. september 2016 - 21:47 #12
Jeg fik lavet den USB, men har ikke brugt den, for det ser ud til at jeg fik fjernet virussen med Malwarebytes.

Det var godt nok en kamp, for bare det at få installeret Malwarebytes var befængt med virus, hver gang jeg klikkede, så væltede det frem med redirects til alle mulige og umulige sider... nogle af dem lignede virkelige gode sider som forsøgte at hjælpe med at udrydde virussen, men når jeg så klikkede fik jeg bare installeret mere crap.

Selv når jeg klikkede ind på eksperten.dk fik jeg andre tilsvarende support sider, som var crap sider.

Så hold øje med urls og links for du kan ikke regne med en skid.

Malwarebytes findes i to varianter en hvor du installerer virus og en hvor du rent faktisk får programmet.

Og det hjælper ikke et hak at slette alle browsere og installere dem på ny.

Da jeg fik installeret Malwarebytes og åbnet programmet (det var også en kamp) og fik sat scanningen igang, gik det helt amok med allemulige redirects til alle mulige sider og instillinger... indstillinger i browseren osv. tror jeg fik 40 popups.

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2016 - 15:48 #13
Hvis du vælger at køre videre med installationen, så kør også en tur med adwcleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind. Højreklik på filen - Kør som Administrator.
14. november 2017 - 20:34 #14
Jeg startede den hurtige version af en nulstilling af min computer, og nu genstarter den 3-5 gange i minuttet. Jeg har prøvet denne version før, hvor det virkede fint. Men nu kommer den ikke videre, og har stået sådan i et par timer nu. Nogen som har en løsning på, hva jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2017 - 21:33 #15
Simon du skal oprette dit eget spørgsmål da flere vil se tråden.