Avatar billede TritonTCN Praktikant
04. oktober 2016 - 08:32 Der er 9 kommentarer

Lang opstart af Windows 10

Hej alle

Håber i kan hjælpe mig! :o)

Efter den seneste opdatering af windows 10 oplever jeg lang opstart af Windows 10. Dvs. at fra den står klar til login billedet går der ca. 2-3 minutter, hvor før tog det ca. 10 sekunder. Det er en SSD harddisk jeg har i. Jeg går ud fra at det er den seneste opdatering af Windows 10, som kan være årsagen til problemet, men på næsten samme tidspunkt opdaterede jeg Nvidia driver også. Nvidia software har jeg fjernet igen uden held. Har i et bud på mit problem?

På forhånd tak!
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 08:50 #1
Tryk Fn+R og skriv msconfig " Se Billedet "Vælg kun det mest nødvendige.
https://billedeupload.dk/images/2Kx3m.jpg
Avatar billede TritonTCN Praktikant
04. oktober 2016 - 08:58 #2
Tak for svar, men dette har jeg også forsøgt. Det ændre ikke på den lange opstart desværre :o(
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 09:18 #3
Hvordan står den i generelt jeg har mærke i den nederste min SSD starter på 18 Sec.
Og anniversary update er installeret.
Tøm også Temp mapper
Avatar billede TritonTCN Praktikant
04. oktober 2016 - 09:26 #4
Jeg ved ikke hvad anniversary update er?? Det er kun under opstarten den er langsom. Når den kommer til login vinduet er den lynhurtig og arbejder generelt super hurtig inde i Windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 09:43 #5
Avatar billede hjolsen Ekspert
04. oktober 2016 - 10:26 #6
Du har også muligheden for at fjerne seneste build , under indstillinger --opdatering og genoprettelse  ( i 10 dage )
Avatar billede TritonTCN Praktikant
04. oktober 2016 - 11:54 #7
Jeg prøver begge forslag når jeg kommer hjem fra arbejde og melder tilbage om det har virket :o) TAK indtil videre! :o)
Avatar billede TritonTCN Praktikant
05. oktober 2016 - 07:30 #8
Jeg har forsøgt "Du har også muligheden for at fjerne seneste build , under indstillinger --opdatering og genoprettelse  ( i 10 dage )" og det var ikke en god løsning. Windows kunne ikke starte derefter og jeg fik fejlen "inaccessible boot device". Den eneste måde jeg kunne få Windows til at køre igen var at "factory reset". Nu kører det igen og den starter hurtig op.
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 10:54 #9
Så den køre hurtigt igen, har du prøvet at opdatere til anniversery updaten igen? bare for at se om det ER den som giver fejlen? der har været mange problemer på det sidste med den opdatering!