Avatar billede ejokal Praktikant
16. oktober 2016 - 08:03 Der er 21 kommentarer

Startproblemer

HJÆLP

Min ASUS S550C vil ikke længere starte. Efter tryk på start står den og "tænker" i ca 10-15 sek., og derefter kommer der 14 proceslinier på, hvor alle starter med den konkrete dato og tidspunkt, efterfulgt at diverse tekst:

2016-10-16 07:49:52.175 Phase 0 : Starting Watch Dog Initialization:
          ".                            Phase 0 : Loading Config.... (robots krnl, setup)

Der er 6 linier i Phase 0, hvor den afslutter med "finished", hvilket jo burde være ok, men det efterfølges straks af 8 tilsvarende nye liner blot med Phase 1, men som også slutter med finished..

Og så sker der bare ikke mere.... :-(

Har forsøgt at frakoble al strøm (inkl. Batteri) og derefter holde startknappen nede i 30 sek (et råd jeg fandt på en gammel tråd herinde), men det hjalp intet. Den har ligeliges stået slukket i 12 timer uden at det hjalp.

Det sidste vi var igang med på PC'eren var at downloade et CAD/CAM-program, hvor skærmen vistnok blev lukket ned førend download var completed. Men det bør vel ikke kunne crashe hele PC'eren på den måde?

Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

Bh
Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2016 - 11:36 #1
Watchdog kan være en scanner der kan scanne ved opstart af PC. Den kan muligvis køres fra USB eller en CD. Har du fjernet CD og USB pinde fra PC?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 11:50 #2
Bruger du AVG antivirus?
This is caused by a corrupted AVG Anti-Virus
Restart computer and press F8 repeatedly. In the Advanced Boot Menu choose Safe Mode With Networking. Use AVG Remover to uninstall AVG.
If you can't boot into Windows try this: https://support.avg.com/SupportArtic...s-cannot-start
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 12:03 #3
#1 Ja du har ret, det er en scanner, og findes på flere PC mærker.

Wikipedia
Computing
  Watchdog timer, a device that detects faults and initiates corrective actions.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2016 - 12:44 #4
#2 tænkte nok det var Avg der stod bag watchdog. Er computeren en Windows 10/8 skal man jo nok desvære have et installations medie for at få gang i den.F8 virker jo ikke i de nyere versioner af Windows som den gør i Win 7 hvor den kan tilgås med det samme ved pc opstart
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 13:07 #5
Gælder det også at tappe på F12? Jeg har en HDD med win10, så jeg kan hurtig prøve. - hvis  den PC kører på W10.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2016 - 15:27 #6
F12 giver normalt kun boot mulighed, og det er jo system disken der skal køre. Denne er ikke fungerende her. Så jeg vil tro der måske skal laves en start up repair eller at man går ind i værktøjer og kører system gendannelse. Men min tid her i dag på eksperten er slut, så jeg håber valby1 hjælper med hvis spørger kommer på banen?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 16:31 #7
F12 giver foruden boot muligheder også adgang til Setup.
Det jeg tænkte på var, om Quick boot kunne ændre noget, men det gør det vel næppe. Så jeg er enig i, at det nok er Start up repair.
Avatar billede ejokal Praktikant
16. oktober 2016 - 17:03 #8
Tak for de gode forslag (F8/F12). Er ikke hjemme pt., men
tester når jeg kommer hjem i aften
Avatar billede ejokal Praktikant
16. oktober 2016 - 17:05 #9
Men lige hurtigt... hvordan kommer jeg frem til "Start up repair", hvis det er det der skal til?
Avatar billede ejokal Praktikant
16. oktober 2016 - 20:42 #10
Hej igen

Er nu kommet hjem og ser, at jeg stadig havde en USB-pind fra min mus.... siddende i PC. Tog den ud og forsøgte opstart igen, og vupti, så startede den op på normal vis. Kan det virkelige bare være det??

Ser så også at Windows 10 er blevet installeret og så virker det også som om at PC er blevet noget langsommere.... :-(

Det vigtigste er dog at jeg er "på" igen, så rigtig mange tak for brugbare indspark :-)

Iøvrigt afinstallerede jeg AVG, som foreslået ovenfor, men tænker jeg jo skal have et antivirus program igen. Kan jeg fint geninstallere AVG, eller har I andre gode forslag - og helst gratis Antivirusprogrammer :-)

PFT

/Lars
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 22:19 #11
Ja den USB var problemet. Computeren har forsøgt at boote på den, men det kan den jo ikke medmindre det er en bootable med windows eller andet.
Jeg tør godt anbefale Panda antivirus.free, men med g-Gear´s priser, vil jeg anbefale
Panda pro med Firewall: http://e-gear.dk/panda-antivirus-pro-1496.html
Eller Kaspersky Internet security: http://e-gear.dk/kaspersky-internet-security-1445.html
Den kører jeg selv med, selv om den er en smule dyre.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2016 - 22:21 #12
Rettelse. De hedder e-Gear og har E-mærket. Der handler jeg selv.
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 10:32 #13
Windows 10 har indbygget antivirus så det behøves ikke men du kan hente avira antivirus hvis du virkelig vil, jeg bruger selv kun det indbyggede microsoft essentials som er i windows 10.

er din pc blevet langsommere efter windows 10 eller efter en windows 10 update? kan nemlig godt tænkte at den nye anniversery update er lidt er hård over for ældre pcer, måske du skal roll back til en ældre version af windows 10, har jeg ihvertfald oplevet nogen som blev nød til. håber det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 11:25 #14
Microsoft antivirus er langt  det dårligste i en sammenlignende måling med andre.
http://billedeupload.dk/?v=LISmB.jpg
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 12:02 #15
Yeps som sagt forslog jeg Avira antivirus hvis man virkelig vil have et extra antivirus installeret selvom det ikke er nødvendigt på nogen måde med mindre du er inde på virkelig sketchy sider..
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 12:41 #16
Jeg er af den opfattelse, at det er nødvendig med en god antivirus, for virus kan gemme sig på en hjemmeside, selv om ejeren ikke selv ved det.
Men det skal ikke være en ekstra, man skal ikke køre med 2 antivirus, men slå Microsoft antivirus fra.
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 13:00 #17
Tja det jo smag og behag jeg har ikke haft antivirus i mange år.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2016 - 15:52 #18
I den test der lige er kommet fra september ligger Avira i toppen. Godt nok er det en pro udgave der er testet fra. Men virus definitioner vil jeg mene er de samme. Der er flere muligheder i pro udgaven, som man måske ikke lige har behov for, hvis man bare tænker sig en snule om når man surfer på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 17:26 #19
Ja der er flere væsentlige ting på en antivirus pro, bla. firewall (på nogle) og så scanner den konstant, og ikke kun når man selv husker at gøre det manuelt.
Og f.eks. Panda med firewall for 129 Kr. om året. Det er da småpenge:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2016 - 17:42 #20
#19 Ja det er billigt.
Jeg scanner yderst sjældent min pc med AV program.
Kun hvis jeg har downloadet en fil før åbning.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2016 - 19:01 #21