Avatar billede Le-Larsen Praktikant
18. oktober 2016 - 12:28 Der er 2 kommentarer

Funktioner virker ikke i delt mappe

Jeg har en excelfil, hvor jeg overfører simpel data fra et ark til et andet, bare med fx. =Ark1!A3. Det virker fint i en udelt mappe, men når jeg vælger Del projektmappe, så holder min overførsel op med at virke.

Excel begynder så at retter mine formler, så den springer de rækker over, som jeg udfylder i det ark jeg taster i.

Jeg skal bruge det til at taste en række navne i kolonne A i Ark1. De navne, der tastes skal bruges igen i Ark2, hvor jeg så skal tilføje nogle kommentarer ud for.
Det virker som sagt perfekt, hvis mappen ikke er delt.

Når mappen er delt, bliver formlen i Ark2 rettet, så den springer de rækker over, som jeg taster noget på Ark1.

Er der nogen, der kan hjælpe med dette problem ?
Avatar billede jkrons Professor
18. oktober 2016 - 13:48 #1
Det nærmeste jeg kan komme er at man ikke skal bruge delte mapper, da visse formler, simpelthen ikke virker. Det gælder fx matrixformler, men også andre typer. Når de ikke virker, er det fordi funktionerne simpelthen ikke understøttes under deleing. Der er også en række andre funktioner, som ikke kan bruges i delte mapper.
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. november 2016 - 00:25 #2
Hej Le-Larsen

Jeg har lige her på eksperten set at "storemorten" henviser til dette link, som forklarer hvad der ikke virker i delte mapper, og hvad der virker.

https://support.office.com/da-dk/article/Bruge-en-delt-projektmappe-til-at-samarbejde-49b833c0-873b-48d8-8bf2-c1c59a628534?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK#